نظریه و عمل در برنامه درسی، جلد ۱، شماره ۱، صفحات ۱۰۱-۱۲۲

عنوان فارسی میزان تحقق اهداف دانشی برنامه درسی فیزیک ۳ و آزمایشگاه آن در دوره متوسطه
چکیده فارسی مقاله در این مقاله گزارشی از میزان تحقق اهداف برنامه‏درسی کسب‌شده فیریک و آزمایشگاه سال سوم دبیرستان ارائه می‌شود. این پژوهش از نوع مطالعات برآوردی و ارزشیابی است و از نظر نحوه گردآوری داده‌ها در زمره پژوهش‌های زمینه‌یابی قرار دارد. با استفاده از آزمون پیشرفت تحصیلی، میزان تحقق هدف‌های برنامه‏درسی با سنجش 369 نفر از دانش‌آموزان رشته‌های ریاضی فیزیک و تجربی مدارس متوسطه پنج منطقه جغرافیایی شهر تهران به انجام رسید. تجزیه و تحلیل داده‌ها نشان داد که: 1- اهداف حیطه دانشی درس فیزیک 3 و آزمایشگاه تحقق یافته است. 2- بین دانش‌آموزان دختر و پسر رشته‌های ریاضی و تجربی در تحقق اهداف حیطه دانشی تفاوت معناداری وجود ندارد. 3- بین دانش‌آموزان مناطق مختلف آموزشی در تحقق اهداف حیطه دانشی تفاوت معناداری وجود دارد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی The Cognitive Goal Achievement of 3 Physics & Laboratory Courses in Secondary School
چکیده انگلیسی مقاله This paper presents a report on the level of achievement in the third grade of high school courses of physics and laboratory. This research is assessment-oriented and evaluative and in collecting of data follows the grounded theory method. Curricular goal achievement was assessed with evaluating mathematics and science students (N=369) from five districts in Tehran via academic achievement test. The analysis of data showed that: 1- The goals of physics curriculum in cognitive domain had been achieved. 2- There were no significant differences between male and female mathematics and science students in goal achievement in cognitive domain. 3- There were significant differences in cognitive domain in between students who studied in different districts of Tehran.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله مرضیه اژدری | marzieh azhdari
کارشناس ارشد تحقیقات آموزشی دانشگاه خوارزمی
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه خوارزمی (Kharazami university)

نعمت اله موسی پور | nematollah mosapour
دانشیار پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
سازمان اصلی تایید شده: پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی

مسعود صدرالاشرافی | masoud sadrolashrafi
استادیار دانشگاه بوعلی سینا همدان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه بوعلی سینا (Bu ali sina university)


نشانی اینترنتی http://cstp.khu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-3-21&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات