|
|
نظریه و عمل در برنامه درسی، جلد ۱، شماره ۱، صفحات ۱۰۱-۱۲۲
|
|
|
| عنوان فارسی |
میزان تحقق اهداف دانشی برنامه درسی فیزیک ۳ و آزمایشگاه آن در دوره متوسطه |
|
| چکیده فارسی مقاله |
در این مقاله گزارشی از میزان تحقق اهداف برنامهدرسی کسبشده فیریک و آزمایشگاه سال سوم دبیرستان ارائه میشود. این پژوهش از نوع مطالعات برآوردی و ارزشیابی است و از نظر نحوه گردآوری دادهها در زمره پژوهشهای زمینهیابی قرار دارد. با استفاده از آزمون پیشرفت تحصیلی، میزان تحقق هدفهای برنامهدرسی با سنجش 369 نفر از دانشآموزان رشتههای ریاضی فیزیک و تجربی مدارس متوسطه پنج منطقه جغرافیایی شهر تهران به انجام رسید. تجزیه و تحلیل دادهها نشان داد که: 1- اهداف حیطه دانشی درس فیزیک 3 و آزمایشگاه تحقق یافته است. 2- بین دانشآموزان دختر و پسر رشتههای ریاضی و تجربی در تحقق اهداف حیطه دانشی تفاوت معناداری وجود ندارد. 3- بین دانشآموزان مناطق مختلف آموزشی در تحقق اهداف حیطه دانشی تفاوت معناداری وجود دارد. |
|
| کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
| عنوان انگلیسی |
The Cognitive Goal Achievement of 3 Physics & Laboratory Courses in Secondary School |
|
| چکیده انگلیسی مقاله |
This paper presents a report on the level of achievement in the third grade of high school courses of physics and laboratory. This research is assessment-oriented and evaluative and in collecting of data follows the grounded theory method. Curricular goal achievement was assessed with evaluating mathematics and science students (N=369) from five districts in Tehran via academic achievement test. The analysis of data showed that: 1- The goals of physics curriculum in cognitive domain had been achieved. 2- There were no significant differences between male and female mathematics and science students in goal achievement in cognitive domain. 3- There were significant differences in cognitive domain in between students who studied in different districts of Tehran. |
|
| کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
| نویسندگان مقاله |
مرضیه اژدری | marzieh azhdari کارشناس ارشد تحقیقات آموزشی دانشگاه خوارزمی سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه خوارزمی (Kharazami university)
نعمت اله موسی پور | nematollah mosapour دانشیار پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سازمان اصلی تایید شده: پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی
مسعود صدرالاشرافی | masoud sadrolashrafi استادیار دانشگاه بوعلی سینا همدان سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه بوعلی سینا (Bu ali sina university)
|
|
| نشانی اینترنتی |
http://cstp.khu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-3-21&slc_lang=fa&sid=fa |
| فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
| کد مقاله (doi) |
|
| زبان مقاله منتشر شده |
fa |
| موضوعات مقاله منتشر شده |
|
| نوع مقاله منتشر شده |
پژوهشی |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|