|
|
نظریه و عمل در برنامه درسی، جلد ۱، شماره ۲، صفحات ۹۹-۱۲۴
|
|
|
| عنوان فارسی |
تبیین چارچوب نظری ابعاد و مؤلفههای نگرش جامع پژوهشگری و طراحی عناصر عمومی آن در برنامه درسی مدرسه ای |
|
| چکیده فارسی مقاله |
چکیده: پژوهش مؤثر مستلزم نهادینهسازی دانش، عاطفه مثبت و عمل پژوهش در محقق و یا نهادینهسازی نگرش جامع پژوهشگری در او است. پژوهش حاضر به شیوه توصیفی- تحلیلی و استنتاج مبتنی بر تحلیل مفاهیم و مفهومپردازی مجدد نتایج پژوهشهای پیشین، انجام شده است. بر این اساس سوابق نظری و پژوهشی مرتبط با تحقق نگرش جامع پژوهشگری را تحلیل و ابعاد سهگانه؛ شناختی، عاطفی و عملکردی چارچوب نظری مذکور را به همراه مؤلفههای مطرح در ابعاد و گویههای مبین، سازماندهی نموده است. در پایان به ساختاری نمونه در طراحی عناصر عمومی برنامه درسی مدرسهای جهت تحقق نگرش جامع پژوهشگری، ارائه شده است. |
|
| کلیدواژههای فارسی مقاله |
کلیدواژگان چارچوب نظری نگرش جامع پژوهشگری ، برنامه درسی ، |
|
| عنوان انگلیسی |
Explaining the theoretical framework and the components of research comprehensive approach and designing its general elements in the school curriculum |
|
| چکیده انگلیسی مقاله |
Abstract: An effective research requires the initialization of knowledge, positive affect and research action in the researcher as well as the initialization of research comprehensive attitude. The present study was conducted using descriptive-analytical method based on analyzing the concepts and re-processing the results of previous research. Based on this, theoretical and research background related to the realization of research comprehensive attitude were analyzed and three cognitive, emotional and functional dimensions of the mentioned theoretical framework along with the proposed components were organized in a clear dimensions and statements. At the end, a sample structure was presented in designing the general elements of school curriculum in order to realize research comprehensive approach. |
|
| کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
| نویسندگان مقاله |
عطیه سادات حسینی یزدی | atieh hosseini yazdi کارشناس ارشد برنامه ریزی درسی
مهدی سبحانی نژاد | mehdi sobhaninejad دانشیار گروه علوم تربیتی دانشگاه شاهد سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شاهد (Shahed university)
|
|
| نشانی اینترنتی |
http://cstp.khu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-3-23&slc_lang=fa&sid=fa |
| فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
| کد مقاله (doi) |
|
| زبان مقاله منتشر شده |
fa |
| موضوعات مقاله منتشر شده |
|
| نوع مقاله منتشر شده |
پژوهشی |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|