|
|
پژوهش در مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی، جلد ۱، شماره ۲، صفحات ۶۹-۸۶
|
|
|
| عنوان فارسی |
کارآفرینی ورزشی: رویکردی نوظهور در کارآفرینی و مدیریت ورزشی |
|
| چکیده فارسی مقاله |
نوآوری، خلاقیت و تغییر، عوامل کلیدی و غیرقابل اجتناب ورزشاند. این مهم ما را بر آن میدارد تا گسترۀ ورزش را از منظر کارآفرینی مورد مطالعه قرار دهیم. در سالهای اخیر، گسترش رشته مدیریت ورزشی از یک سو، و توسعه رشته کارآفرینی از سوی دیگر، چارچوب جدیدی را در بستر ورزش پدید آوردهاند؛ به گونهای که در تلاقی این دو رشته رویکرد جدیدی از مدیریت ورزشی و کارآفرینی به وجود آمده است. از این رو، این مقاله قصد دارد تا با بررسی رابطه مابین کارآفرینی و ورزش، به بسط و توسعه کارآفرینی در مدیریت ورزشی نایل گردد. با مطالعه اطلاعات به دست آمده از رشتههای اقتصاد و بازاریابی ورزشی، فرصت شناسایی نوآوریها، پیشگامیها و خطرپذیریهای حادثشده در ورزش فراهم آمده، و از این طریق ابعاد کارآفرینی در این حوزه آشکار میگردد. همچنین، این مقاله با معرفی انواع مختلفی از کارآفرینی، که در حوزه ورزش و مدیریت ورزشی واقع شدهاند، به طور ضمنی به خلأ مطالعاتی که مابین رشتههای کارآفرینی و مدیریت ورزشی وجود دارد نیز اشاره میکند. در پایان نیز پیشنهاداتی برای تحقیقات آینده و اشاراتی برای علاقهمندان مطرح گردیده است. |
|
| کلیدواژههای فارسی مقاله |
ورزش ، کارآفرینی ، نوآوری ، پیشگامی ، خطرپذیری ، |
|
| عنوان انگلیسی |
Sport Entrepreneurship: A Recent Approach in Entrepreneurship and Sport Management |
|
| چکیده انگلیسی مقاله |
Innovation, creativity and change are the key elements and unavoidable factors in sport. The importance of this issue encourages us to study sport from the point of view of entrepreneurship. During the recent years, spreading the sport management and development of entrepreneurship have created a new frame work in sport in a way that a new approach has been appeared regarding sport management and entrepreneurship. For this reason this article aims to study the relationship between entrepreneurship and sport in order to spread and develop the theory of entrepreneurship in sport management. Through studying the information gained in economics and sports marketing, we have been given the opportunity to identify the Innovations, proactiveness and risk taking in sport from which the dimensions of entrepreneurship has been out broke in this domain. Moreover, the current article implicitly points out the study related gap between entrepreneurship and sport management by introducing the different kinds of entrepreneurship existing in sport and sport management domains. Finally, suggestions are discussed for future studies. |
|
| کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
| نویسندگان مقاله |
رضا محمدکاظمی | reza mohammad kazemi استادیار دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)
یاور امیدی | yavar omidi کارشناس ارشد مدیریت ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکز (Islamic azad university of tehran central)
|
|
| نشانی اینترنتی |
http://jrsm.khu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-3-45&slc_lang=fa&sid=fa |
| فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
| کد مقاله (doi) |
|
| زبان مقاله منتشر شده |
fa |
| موضوعات مقاله منتشر شده |
|
| نوع مقاله منتشر شده |
پژوهشی |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|