|
|
پژوهشهای تربیتی، جلد ۱۳، شماره ۴۷، صفحات ۰-۰
|
|
|
| عنوان فارسی |
رابطه بین استفاده از فضای مجازی و بهزیستی هیجانی نقش تعدیلگری میزان استفاده از فضای مجازی و جنسیت در کودکان شهر سنندج |
|
| چکیده فارسی مقاله |
زمینه و هدف: هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه بین استفاده از فضای مجازی و بهزیستی هیجانی نقش تعدیلگری ساعات استفاده از فضای مجازی و جنسیت در کودکان شهر سنندج بود. روش پژوهش: پژوهش حاضر از نظر ماهیت جزء تحقیقات کمی میباشد و از نظر هدف کاربردی و از نظر نمونه گیری تصادفی ساده متناسب با حجم و گردآوری دادهها توصیفی-پیماشی از نوع همبستگی انجام شد. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه کودکان پایه اول تا پنجم ابتدایی در دبستان پسرانه راه دانش به تعداد350 دانش آموز و دبستان دخترانه پروین اعتصامی به تعداد 370 دانش آموز واقع در شهر سنندج میباشند که با روش فرمول کوکران تعداد نمونه آماری به 250 نفر دانش آموز کاهش یافت. پرسشنامه های استاندارد استفاده از فضای مجازی لی و همکاران (2008) و بهزیستی هیجانی کییز و ماگیارمو (۲۰۰۳) در میان نمونه های مورد نظر توزیع و پس از جمع آوری آنها با استفاده از نرم افزار PLS به تجزیه و تحلیل داده های بدست آمده پرداخته شد. یافته ها: یافته ها نشان داد که 1-بین استفاده از فضای مجازی و بهزیستی هیجانی رابطه معناداری وجود دارد 2-جنسیت نقش تعدیل گری بین استفاده از فضای مجازی و بهزیستی ایفا می کند و 3-ساعات استفاده از فضای مجازی نقش تعدیل گری بین استفاده از فضای مجازی و بهزیستی هیجانی ایفا می کند. نتیجهگیری: نتایج نشان داد که بین استفاده از فضای مجازی و بهزیستی هیجانی نقش تعدیلگری ساعات استفاده از فضای مجازی و جنسیت در کودکان شهر سنندج رابطه معناداری وجود دارد. |
|
| کلیدواژههای فارسی مقاله |
ساعات استفاده از فضای مجازی، فضای مجازی، بهزیستی هیجانی، شهرستان سنندج |
|
| عنوان انگلیسی |
The relationship between the use of virtual space and emotional well-being, the moderating role of use virtual space and gender in children of Sanandaj |
|
| چکیده انگلیسی مقاله |
Background and purpose: in terms of practical purpose and in terms of simple random sampling, it is appropriate for the volume and collection of descriptive-surveillance data. The population includes all children from the first to the fifth grade in Rah Danesh Boys' Primary School with 350 students and Parvin Etisami Girls' Primary School with 370 students located in Sanandaj city, with a statistical sample of 250 students using Cochran's formula. The standard questionnaires of the use of virtual space by Lee et al. (2008) and the emotional well-being of Keyes and Magyarmo (2003) were distributed among the target samples and after collecting them, the data were analyzed using PLS software. The findings showed that 1- there is a significant relationship between the use of virtual space and emotional well-being, 2- gender plays a moderating role between the use of virtual space and well-being, and 3- the hours of using virtual space play a moderating role between the use of virtual space virtuality and emotional well-being. The results showed that there is a significant relationship between the use of virtual space and emotional well-being, the moderating role of hours of use of virtual space and gender in children of Sanandaj city. |
|
| کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
hours of using virtual space, virtual space, emotional well-being, Sanandaj city |
|
| نویسندگان مقاله |
فاطمه امامی | fatemeh emami
عباس عبدالهی | abbas abdollahi
سیمین حسینیان | simin hoseinian
|
|
| نشانی اینترنتی |
http://erj.khu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-4400-1&slc_lang=fa&sid=1 |
| فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
| کد مقاله (doi) |
|
| زبان مقاله منتشر شده |
fa |
| موضوعات مقاله منتشر شده |
روانشناسی تربیتی |
| نوع مقاله منتشر شده |
مقاله پژوهشی |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|