تعامل انسان و اطلاعات، جلد ۱۰، شماره ۳، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی اثر کیفیت اطلاعات از اپلیکیشن‌های خرید موبایلی آنلاین به آفلاین بر آوازه برند اپلیکیشن‌ها از طریق مدل موفقیت سیستم‌های اطلاعاتی با حفاظت از حریم خصوصی درک شده
چکیده فارسی مقاله هدف: کانال‌های پلت‌فرم خدمات آنلاین به آفلاین ابزارهای نوآورانه‌ای را در اختیار گردشگران قرار می‌دهند تا اطلاعات خدمات را به دست آورند، بسته سفر را به صورت آنلاین (از طریق برنامه‌ها) سفارش دهند و تقریباً فوراً به صورت آفلاین تحویل بگیرند. هدف اصلی این پژوهش بررسی، تاثیرگذاری کیفیت اطلاعات (شامل کیفیت اطلاعات ذاتی و کیفیت اطلاعات متنی) و کیفیت خدمات (شامل کیفیت خدمات مناسب و کیفیت خدمات در دسترس) درک شده از اپلیکیشن‌های خرید موبایلی آنلاین به آفلاین با حفاظت از حریم خصوصی درک شده بر شعف گردشگران و آوازه برند گردشگری است.
روش پژوهش: این پژوهش بر مبنای هدف کاربردی می‌باشد. روش انجام کار، توصیفی، همبستگی است. همچنین برای گردآوری داده‌ها از روش کمی استفاده شد. جامعه آماری این پژوهش گردشگران اروپایی هستند که به کشور ایران سفر نمودند. از آنجایی که جامعه مورد نظر نامحدود می‌باشد. با توجه به فرمول کوکران برای جامعه نامحدود، 384 نفر برای حجم نمونه در نظر گرفته شد. روش نمونه گیری غیر تصادفی در دسترس است. در بخش یافته های استنباطی روابط زوجی متغیرها با آزمون همبستگی پیرسون ارزیابی شد و مدل مفهومی پژوهش با آزمون مدلسازی معادلات ساختاری با نرم افزار ایموس آزمون شد. همچنین روابط میانجی گری با استفاده از روش سوبل آزمون شد.
یافته‌ها: یافته‌ها بیانگر این بود که کیفیت اطلاعات (شامل کیفیت اطلاعات ذاتی و کیفیت اطلاعات متنی) و کیفیت خدمات (شامل کیفیت خدمات مناسب و کیفیت خدمات در دسترس) درک شده از اپلیکیشن‌های خرید موبایلی آنلاین به آفلاین با حفاظت از حریم خصوصی درک شده بر شعف گردشگران و آوازه برند گردشگری موثر است و تمامی فرضیات تایید شدند.
نتیجه‌گیری: پژوهش حاضر نشان داد که مدل تاثیر موفقیت سیستم‌های اطلاعاتی با حفاظت از حریم خصوصی درک شده بر آوازه برند گردشگری تایید می‌شود. بنابراین کسب و کارهای گردشگری می‌توانند از این اپلیکیشن‌ها بهره ببرند.
 
کلیدواژه‌های فارسی مقاله اپلیکیشن‌های خرید موبایل، آوازه برند، سیستم های اطلاعاتی، گردشگران اروپایی

عنوان انگلیسی The effect of information quality from online-to-offline-based mobile shopping applications on brand reputation of applications through the information systems success model with perceived privacy protection
چکیده انگلیسی مقاله

Objective: Online-to-offline service platform channels offer innovative means for tourists to get service information, order travel package online (via apps) and check-in offline almost instantly. The main purpose of this research is to investigate the effect of information quality (including intrinsic information quality and contextual information quality) and service quality (including convenient service quality and accessible service quality) perceived from online to offline based mobile shopping applications with perceived privacy protection on the delight of tourists and the reputation of the tourism brand.
Methods: This research is applied in terms of purpose. The method of doing the work is descriptive and correlational. A quantitative method was also used to collect data. The statistical population of this research is European tourists who traveled to Iran. Since the intended population is unlimited, according to Cochran's formula for the unlimited population, 384 people were considered for the sample size. convenient non-randomly sampling method is available. In the inferential findings section, the pairwise relationships of the variables were evaluated with Pearson correlation test and the conceptual model of the research was tested with structural equation modeling test with Imus software. Also, mediation relationships were tested using the Sobel method.
Results: The findings indicated that the quality of information quality (including intrinsic information quality and contextual information quality) and service quality (including convenient service quality and accessible service quality) perceived from online to offline based mobile shopping applications with perceived privacy protection on the delight of tourists and the reputation of the tourism brand is effective and all hypotheses were confirmed.
Conclusion: The present study showed that the information systems success model with the perceived privacy protection of the application on the reputation of the tourism brand is confirmed.. Therefore, tourism businesses can benefit from these applications.
 
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Mobile shopping application, Brand reputation, Information systems, European tourists.

نویسندگان مقاله یزدان شیرمحمدی | Yazdan Shirmohammadi
Associate Professor Payam Noor University, Tehran, Iran
دانشیار دانشگاه پیام نور، تهران، ایران

قاسم آریافرد | Qasem Aryafard
Master of Tourism Management, Payam Noor University, Tehran, Iran
کارشناس ارشد مدیریت جهانگردی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران


نشانی اینترنتی http://hii.khu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-952-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده تخصصی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات