تعامل انسان و اطلاعات، جلد ۱۰، شماره ۳، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی نقش اعتماد برند و نگرش برند در تأثیر بازاریابی رسانه‌های اجتماعی بر قصد خرید
چکیده فارسی مقاله رسانه‌های اجتماعی به‌عنوان یک ابزار قدرتمند و موفق بازاریابی، به شرکت‌ها کمک می‌کند تا فعالیت‌ها و تعامل بین مصرف‌کنندگان را با اوقات خوش‌تر از گذشته به برند پیوند دهند. هدف این مطالعه درک تأثیر بازاریابی رسانه اجتماعی بر قصد خرید مصرف‌کنندگان است. به طور خاص، این تحقیق نقش اعتماد برند و نگرش برند در پاسخ مصرف‌کنندگان ایران به‌قصد خرید را بررسی می‌کند. جمع‌آوری اطلاعات از طریق توزیع پرسش‌نامه استاندارد بین مصرف‌کنندگان برندهای لوکس" پاتن جامه، چرم مشهد، سالیان، دنیس تریکو، نوین چرم" صنعت پوشاک در ایران صورت گرفت. باتوجه‌به روش نمونه‌گیری غیراحتمالی هدفمند و ابزار پرسش‌نامه استاندارد 296 نفر به‌عنوان مشارکت‌کننده اقدام به تکمیل پرسش‌نامه نموده‌اند. در این تحقیق برای تجزیه‌وتحلیل داده‌ها از نرم‌افزار آموس و روش تحلیل مسیر برای بررسی روابط بین ابعاد و شاخص‌ها استفاده شده است. نتایج حاصل از تحقیق نشان داد که بازاریابی رسانه‌های اجتماعی تأثیر مثبت و معناداری بر اعتماد به برند و نگرش برند دارد. علاوه بر این، اعتماد به برند و نگرش برند تأثیر مثبت و قابل‌توجهی بر قصد خرید مصرف‌کنندگان دارند و بازاریابی رسانه‌های اجتماعی به طور غیرمستقیم نسبت به‌قصد خرید مصرف‌کنندگان توسط اعتماد برند و نگرش برند انجام می‌شود. در پایان تحقیق، سهم نظری در ادبیات برند و پیامدهای مدیریتی برای بازاریابی رسانه‌های اجتماعی موردبحث قرار گرفته است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله بازاریابی رسانه اجتماعی، اعتماد برند، نگرش برند، قصد خرید

عنوان انگلیسی The role of brand trust and brand attitude in the impact of social media marketing on purchase intention
چکیده انگلیسی مقاله As a powerful and successful marketing tool, social media helps companies link activities and interactions between consumers to the brand more than ever. The purpose of this study is to understand the impact of social media marketing on consumer purchase intention. Specifically, this research examines the role of brand trust and brand attitude in Iranian consumers' response to purchase intention. Data collection was done through the distribution of a standard questionnaire among the consumers of the luxury brands "Patanjameh, Charm Mashhad, Salian, Denis Trico, and Novincharm" of the clothing industry in Iran. According to the purposeful non-probability sampling method and the standard questionnaire tool, 296 people completed the questionnaire as participants. In this research, Amos software and the path analysis method were used to analyze the relationships between dimensions and indicators. The results of the research showed that social media marketing has a positive and significant effect on brand trust and brand attitude. In addition, brand trust and brand attitude have a positive and significant effect on consumer purchase intention, and social media marketing is indirectly related to consumer purchase intention by brand trust and brand attitude. At the end of the research, the theoretical contribution to the brand literature and managerial implications for social media marketing are discussed.
 
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Social Media Marketing, Brand trust, Brand attitude, Purchase intention

نویسندگان مقاله اقدس سلیمانی | soleimani


محمد آقایی | mohammad aghaei
دانشیار تربیت مدرس

زهره کاظمی | zohre kazemi
دانشجوی دکتری


نشانی اینترنتی http://hii.khu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-962-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده تخصصی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات