|
|
نظریه و عمل در برنامه درسی، جلد ۱۱، شماره ۲۲، صفحات ۰-۰
|
|
|
| عنوان فارسی |
فراتحلیل آثار معلمان پژوهنده استان زنجان از سال ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۶ (با موضوع آموزش و یادگیری) |
|
| چکیده فارسی مقاله |
مقاله حاضر با هدف فراتحلیل آثار معلمان پژوهنده استان زنجان با موضوع «آموزش و یادگیری» انجام گرفت. در این مقاله از روش فراتحلیل ترکیبی و مراحل ششگانۀ کریپندورف استفاده شد. از جامعهی هدف آن که شامل 129 اثر برگزیده استان(1396-1389) بود، تعداد 51 اثر در موضوع «آموزش و یادگیری» به عنوان نمونه مورد مطالعه تعیین و دادهها با کمک سه تحلیلگر و با استفاده از سه چک لیست(سیمای شکلی، ساختاری و محتوایی) استخراج گردید. یافتههای پژوهش از لحاظ شکلی بیانگر توجه بیشتر معلمان پژوهنده(زن، دوره ابتدایی، دارای سابقه شغلی متوسط، مدرک تحصیلی کارشناسی و رشتههای علوم پایه) به حوزه آموزش و یادگیری، در سیمای ساختاری(روش شناختی)بیانگر استفاده بیشتر معلمان پژوهنده از رویکرد انتقادی در مسألهیابی، از روش ترکیبی در گردآوری و تحلیل دادهها، از پیشینه نظری در پیشنهاد راهحلها و همچنین؛ در سیمای محتوایی(مفهوم شناختی) بیانگر مرتبط بودن اغلب مسائل آموزش و یادگیری، با ساختار و روش آموزش است. |
|
| کلیدواژههای فارسی مقاله |
فراتحلیل، آثار معلمان پژوهنده، آموزش و یادگیری |
|
| عنوان انگلیسی |
Meta-analysis of the works of research teachers in Zanjan province from 2010 to 2017(With the subject of teaching and learning) |
|
| چکیده انگلیسی مقاله |
The present article has been done with the aim of meta-analysis of the works of research teachers in Zanjan province and has used the combined meta-analysis method and six steps of Krippendorf. From the statistical population of 129 selected works of the province, 51 works have been selected as the study sample. Data were extracted with the help of three analysts using three checklists. Research findings in terms of form show more attention of research teachers (female, elementary school, intermediate work history,…) in the field of educaotin and learning, in the methodological view indicate more use of critical approach by research teachers in Problem solving, from the combined method in data collection and analysis, from the theoretical background in proposing solutions and also; In terms of cognitive concept, it indicates that most of the issues of teaching and learning are related to the structure and method of education. |
|
| کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
Meta-analysis, works of research teachers, teaching and learning |
|
| نویسندگان مقاله |
علی حیاتی | Ali Haiati farhangian University دانشگاه فرهنگیان
شهرام اسکندری پور | Shahram skandaripour Head of Research Department of Ghaem College رییس گروه پژوهش دانشکده قائم،
علیرضا عصاره | Alireza Assareh Shahid Rajaee Teacher Training University, دانشگاه شهید رجایی
رقیه حیدری | Roghayeh Heydari Teacher in education دبیر آموزش و پرورش
|
|
| نشانی اینترنتی |
http://cstp.khu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-1853-1&slc_lang=fa&sid=1 |
| فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
| کد مقاله (doi) |
|
| زبان مقاله منتشر شده |
fa |
| موضوعات مقاله منتشر شده |
نقد و ارزیابی سیاست های برنامه ریزی درسی در کشور |
| نوع مقاله منتشر شده |
پژوهشی |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|