|
|
نظریه و عمل در برنامه درسی، جلد ۱۰، شماره ۲۰، صفحات ۸۵-۱۲۴
|
|
|
| عنوان فارسی |
تحلیل تجارب معلمان در اجرای برنامه درسی هنر در بستر آموزش مجازی دوره اول ابتدایی |
|
| چکیده فارسی مقاله |
پژوهش حاضر با هدف تحلیل تجارب معلمان در اجرای برنامه درسی هنر در بستر آموزش مجازی دوره اول ابتدایی انجام شد. بدین منظور از روش پژوهش کیفی با رویکرد پدیدارشناسی استفاده گردید. مشارکتکنندگان در پژوهش شامل معلمان دوره اول ابتدایی در سال تحصیلی 1399-1400 شهر پرند بود که به روش نمونهگیری هدفمند با تعداد 11 نفر به اشباع نظری رسید. ابزار پژوهش مصاحبه نیمهساختارمند بود. دادههای حاصل از مصاحبه به روش تحلیل محتوای استقرایی و با استفاده از تکنیک کدگذاری باز در بخشهای مفهوم، زیر مقولات و مقولات اصلی استخراج گردید. مهمترین مقولات استخراج شده شامل اهداف نوین، تکالیف خلاقانه، روش تدریس نوین، استفاده از انواع بازی، سایتهای اینترنتی آموزش هنر، فایل صوتی (قصهگویی) بود. همچنین مهمترین مزیتهای استخراج شده شامل استفاده از منابع و مواد متنوع در آموزش، بهرهگیری مناسب و بهینه از زمان آموزش، ارتباط بیشتر معلم با فرد فرد دانش آموزان، غنی تر شدن تجارب یادگیری بود. |
|
| کلیدواژههای فارسی مقاله |
برنامه درسی هنر، تجربه زیسته، معلمان هنر، آموزش مجازی |
|
| عنوان انگلیسی |
Analysis of teachers' experiences in implementing art curriculum in the context of virtual education of the first elementary school |
|
| چکیده انگلیسی مقاله |
The aim of this study was to analyze the experiences of teachers in the implementation of art curriculum in the context of virtual education in the first elementary school. For this purpose, qualitative research method with phenomenological approach was used. Participants in the study included first grade elementary school teachers in the academic year 1399-1400 .which reached a theoretical saturation by purposive sampling with 11 people. The research tool was a semi-structured interview. The data obtained from the interview were extracted by inductive content analysis method and using open coding technique in concept sections, subcategories and main categories. The most important categories extracted included new goals, creative assignments, new teaching methods, use of various games, art education websites, audio file (storytelling). Also, the most important benefits extracted included the use of various resources and materials in education, appropriate and optimal use of teaching time, more teacher communication with individual students. |
|
| کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
Art Curriculum, lived experience, art teachers, virtual education |
|
| نویسندگان مقاله |
سهیلا داداشی | Soheila Dadashi Farhangian university دانشگاه فرهنگیان
بتول سبزه | Batool Sabzeh Farhangian university دانشگاه فرهنگیان
تهمینه بازگیر | Tahmineh Bazgir Farhangian university دانشگاه فرهنگیان
|
|
| نشانی اینترنتی |
http://cstp.khu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-1911-1&slc_lang=fa&sid=1 |
| فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
| کد مقاله (doi) |
|
| زبان مقاله منتشر شده |
fa |
| موضوعات مقاله منتشر شده |
نقد و ارزیابی تحولات برنامه درسی در عرصه اجرا |
| نوع مقاله منتشر شده |
پژوهشی |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|