تحقیقات کاربردی علوم جغرافیایی، جلد ۲۲، شماره ۶۷، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی توسعه بازاریابی داخلی با رویکرد سیستم‌های پویا در شرکتهای خدمات شهری (مورد مطالعه: شرکت ووهان فایبرهوم اینترنشنال تکنولوژی)
چکیده فارسی مقاله تحقیقات قبلی، اهمیت منابع انسانی در شرکت­های خدماتی به واسطه تاثیرگذاری بر مشتری نهایی را تایید کرده و نشان دادند در صورت موفقیت بازاریابی داخلی، بازاریابی خارجی نیز توسعه خواهد یافت، ولی توصیف این توسعه از توان مطالعات صرف کمی و یا کیفی خارج است. در همین راستا شبیه سازی می تواند به کمک علوم انسانی آمده و عوامل مؤثر بر توسعه بازاریابی داخلی را نمایان نماید. در این پژوهش با استفاده از رویکرد پویایی سیستم ها، عوامل مؤثر بر موفقیت بازاریابی داخلی مورد بررسی قرار گرفت. جامعه آماری تمامی خبرگان بازاریابی در شرکت فایبرهوم می باشد. داده های اولیه از طریق مصاحبه با آنها و داده های ثانویه ازطریق بررسی اسناد شرکت بدست آمده است. ترسیم و مدلسازی دینامیکی و شناسایی حلقه های نهایی از طریق نرم افزار VENSIM PLE انجام شد چهار حلقه اصلی برای مدل دینامیکی بازاریابی داخلی شناسایی شد که شامل مشتری گرایی، دانش، رضایت و انگیزش نیروی انسانی می باشد. و نتایج نشان داد که در صورت پشتیبانی و توسعه چهار حلقه شناسایی شده، بازاریابی داخلی رشد بالایی را خواهد داشت. از بین این عوامل؛ مشتری گرایی اهمیت بالاتری پیدا کرد که باید با توسعه فرهنگ مشتری گرایی در سازمان ها محقق شود.
 
کلیدواژه‌های فارسی مقاله بازاریابی داخلی،خدمات شهری،سیستم‌های پویا، شرکت ووهان فایبرهوم اینترنشنال تکنولوژی

عنوان انگلیسی Development of Internal Marketing with Dynamic Systems Approach in Utilities (Case Study: Wuhan Fiberglass International Technology Company)
چکیده انگلیسی مقاله Previous research has acknowledged the importance of human resources in service companies by influencing the end customer and has shown that if internal marketing succeeds, external marketing will also develop, but describing this development is beyond the reach of purely quantitative or qualitative studies. . In this regard, simulation can come with the help of the humanities and identify the factors influencing the development of internal marketing. In this study, using the systems dynamics approach, factors affecting the success of internal marketing were investigated. The statistical population is all marketing experts at Fiberglass. Primary data were obtained through interviews with them and secondary data from company documentation. Dynamic drawing and modeling and final loop identification through VENSIM PLE software Four key loops were identified for the dynamic internal marketing model that included customer orientation, knowledge, satisfaction and motivation. And the results showed that if the identified four loops were supported and developed, internal marketing would have a high growth. Among these factors, customer orientation became more important to be achieved by developing a culture of customer orientation in organizations.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Internal Marketing, Utilities, Dynamic Systems, Wuhan Fiberglass Technology International

نویسندگان مقاله علیرضا میرزائی قطورلار | Alireza Mirzaei Qatarollar
PhD student, Department of Business Management, Qazvin Branch, Islamic Azad University, Qazvin, Iran.
دانشجوی دکتری، گروه مدیریت بازرگانی، واحد قزوین، دانشگاه آزاد اسلامی، قزوین، ایران

حسن صابری | Hassan Saberi
Assistant Professor, Department of Business Management, Tafresh Branch, Islamic Azad University, Markazi, Iran.
استادیار، گروه مدیریت بازرگانی، واحد تفرش، دانشگاه آزاد اسلامی، مرکزی، ایران.

حمیدرضا سعیدنیا | Hamid Reza Saidnia
Associate Professor, Department of Business Management, North Tehran Branch, Islamic Azad University, Tehran, Iran
دانشیار ، گروه مدیریت بازرگانی ،واحد تهران شمال ، دانشگاه آزاد اسلامی ،تهران ، ایران


نشانی اینترنتی http://jgs.khu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-4177-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده کاربردی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات