|
تعامل انسان و اطلاعات، جلد ۷، شماره ۱، صفحات ۴۵-۵۵
|
|
|
عنوان فارسی |
میزان آشنایی و کاربرد فناوریهای هوشمند بر مدیریت ارتباط با مشتری |
|
چکیده فارسی مقاله |
زمینه و هدف: پژوهش حاضر با هدف میزان آشنایی و استقبال کتابداران از مولفههای فناوریهای هوشمند (شناسه امواج رادیویی، پاسخ سریع، ارتباطات میدان نزدیک و فناوری تلفن همراه هوشمند) و رابطه آن با مدیریت ارتباط با مشتری انجام شد. روش پژوهش: پژوهش حاضر کاربردی و با روش پیمایشی صورت گرفته وجمع آوری اطلاعات از طریق پرسشنامه محقق ساخته بر اساس پرسشنامه استوکیچ و همکاران (2018) انجام گرفته است. جامعهی آماری آن کلیه کتابداران کتابخانههای عمومی استان اردبیل بالغ بر 160 نفر است؛ و اطلاعات به دست آمده از پاسخگویان با استفاده از روش آمار توصیفی واستنباطی از جمله میانگین، انحراف و ضریب همبستگی پیرسون مورد تحلیل قرارگرفت. یافتهها: نتایج نشان داد میزان آشنایی کتابداران از مولفههای فناوریهای هوشمند (شناسه امواج رادیویی، پاسخ سریع، ارتباطات میدان نزدیک و فناوری تلفن همراه هوشمند) در سطح متوسط است. میزان علاقهمندی و استقبال کتابداران از مولفههای فناوریهای هوشمند در سطح بالاتر از میانگین سطح متوسط (3) و نزدیک به سطح مطلوب و مطلوب است. از دیدگاه کتابداران در صورت بکارگیری فناوریهای هوشمند، میزان بهرهوری و کارایی کتابداران از مولفههای فناوریهای هوشمند در سطح بالاتر از میانگین سطح متوسط (3) و نزدیک به سطح مطلوب و مطلوب است. بین مولفههای متغیر آشنایی با فناوریهای هوشمند» به غیر تلفن همراه هوشمند با مولفه کیفیت خدمات از متغیر مدیریت ارتباط با مشتری رابطه معنی داری وجود ندارد. بین مولفههای متغیر آشنایی با فناوریهای هوشمند با مولفههای رضایت کاربر و وفاداری کاربر از متغیر مدیریت ارتباط با مشتری رابطه معنی داری وجود دارد. نتیجهگیری: در صورت بکارگیری فناوریهای هوشمند بویژه فناوری تلفن هوشمند مدیریت ارتباط با مشتری در کتابخانهها بهبود مییابد. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
فناوریهای هوشمند، کتابخانههای عمومی، مدیریت ارتباط با مشتری، کتابداران |
|
عنوان انگلیسی |
Familiarity and application of smart technologies on customer relationship management |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
Aim: The purpose of the study is to examine familiarity and application of smart technologies {Radio-frequency identification (RFID), Quick Response code(QR), Near-Field-Communication Mobile (NFC)} on customer relationship management (CRM). Methodology: An applied study collecting data via Stokić, Stojanović, Bogdanović, Despotović-Zrakić, Radenković questionnaire. Population consisted of 160 Public librarians in Ardabil province. Data analyzed by Pearson Correlation Coefficients. Results: With the advent of information technology, most library services have been transformed. Findings shows that understanding and application of smart technologies is at an average level and reception of smart technologies is in decent condition. Librarians have faith in smart technologies and the level of productivity and efficiency of librarians from the components of intelligent technologies is at a higher than average and close to the desired level. There is no significant relationship between the components of the variable "Introduction to smart technologies" to non-smart phones and the component of service quality from the variable of customer relationship management. Also, there is a significant relationship between the components of "familiarity per smart technologies" with the components of user satisfaction and user loyalty of the variable of customer relationship management. Conclusion: Using smart technologies, notably smart phone technology, improves customer relationship management in libraries. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
Smart Technologies, Public Libraries, Customer Relationship Management, Libraries, NFC, Near-Field-Communication, RFID, Radio-frequency identification, Mobile, QR, Quick Response code. |
|
نویسندگان مقاله |
رضا کریمی | reza karimi University of Qom دانشگاه قم
بهرام عادل مرئی | Bahram Adel marini MSc in KIS, Iran Public Libraries Foundation کارشناس ارشد علم اطلاعات و دانششناسی، نهاد کتابخانههای عمومی کشور
محمدرضا نصیری | mohammadreza Nasiri MSc Student of Knowledge and Information science,University of Qom, Qom, Iran دانشگاه قم
|
|
نشانی اینترنتی |
http://hii.khu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-741-1&slc_lang=fa&sid=1 |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
تخصصی |
نوع مقاله منتشر شده |
پژوهشی |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|