تحقیقات کاربردی علوم جغرافیایی، جلد ۲۲، شماره ۶۴، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی عوامل موثر بر ارتباطات آنلاین ناشی از شبکه‌های اجتماعی بر وفاداری مشتریان خدمات گردشگری(مورد مطالعه: منطقه ۲۲ شهر تهران)
چکیده فارسی مقاله امروزه اینترنت و شبکه ­های مجازی  به بخش اصلی زندگی روزمره بسیاری از مردم تبدیل شده است و سایت های شبکه های اجتماعی میلیون ها نفر را از سراسر جهان جذب می­کنند، بدین جهت تبلیغات شفاهی به دنیای دیجیتالی منتقل شده است. مطالعه حاضر با هدف شناسایی تاثیر عوامل موثر بر ارتباطات توصیه ای آنلاین در شبکه های اجتماعی بر وفاداری مشتریان خدمات گردشگری نوشته شد. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی تحلیلی است. جامعه آماری پژوهش را کاربران شبکه­های مجازی که تجربه سفر به محدوده را داشتند تشکیل  می­داد. حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران 384 نفر برآورد گردید. در این پژوهش به منظور تجزیه و تحلیل داده­ها از نرم افزار spss و آموس بهره گرفته شد. یافته­های حاصل از این پژوهش نشان داد که جذابیت پیام، وضوع، کمیت و وضوح پیام بر وفاداری مشتریان خدمات گردشگری تاثیر مثبت و معناداری دارد. همچنین نتایج این پژوهش نشان داد که از بین عامل­های مورد بررسی عامل کمیت پیام با ضریب تاثیر67/0 دارای بیشترین تاثیر می­باشد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله ارتباطات توصیه‌ای، شبکه اجتماعی، وفاداری مشتریان، خدمات گردشگری

عنوان انگلیسی Factors Affecting Online Communication Due to Social Networks on Loyalty of Tourism Services Customers (Case Study: District 22 of Tehran)
چکیده انگلیسی مقاله Today, the Internet and virtual networks have become a major part of many peoplechr(chr('39')39chr('39'))s daily lives, and social networking sites attract millions of people from all over the world, so word of mouth has shifted to the digital world. The present study was written to identify the impact of factors affecting online referral communication in social networks on the loyalty of tourism service customers. The present study is applied in terms of purpose and descriptive-analytical in terms of method. The statistical population of the study consisted of virtual network users who had experience traveling to the area. The sample size was estimated 384 people using Cochranchr(chr('39')39chr('39'))s formula. In this study, SPSS and Amos software were used to analyze the data. Findings of this study showed that message attractiveness, resolution, quantity and clarity of the message have a positive and significant effect on customer loyalty of tourism services. Also, the results of this study showed that among the studied factors, the message quantity factor with an impact factor of 0.67 has the most impact.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Recommended Communication, Social Networking, Customer Loyalty, Tourism Services

نویسندگان مقاله رشا مکوندی | Rasha Makoundi
PhD Student in Business Management, Central Tehran Branch, Islamic Azad University, Tehran, Iran , Tehran, Iran
دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی ، واحد تهران مرکز ، دانشگاه ازاد اسلامی، تهران، ایران

حسین صفرزاده | Hossein Safarzadeh
Assistant Professor, Department of Business Management, Central Tehran Branch, Islamic Azad University, Tehran, Iran
استادیار ، گروه مدیریت بازرگانی ، واحد تهران مرکز ، دانشگاه ازاد اسلامی، تهران ، ایران

حسن اسماعیل پور | Hassan Esmailpour
Assistant Professor, Department of Business Management, Central Tehran Branch, Islamic Azad University, Tehran, Iran
استادیار ، گروه مدیریت بازرگانی ، واحد تهران مرکز ، دانشگاه ازاد اسلامی، تهران، ایران

منصوره علیقلی | Mansoureh Aligholi
Associate Professor, Department of Business Management, Central Tehran Branch, Islamic Azad University, Tehran, Iran
دانشیار ، گروه مدیریت بازرگانی، واحد تهران مرکز ، دانشگاه ازاد اسلامی، تهران، ایران


نشانی اینترنتی http://jgs.khu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-4413-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده برنامه ریزی توریسم
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات