|
|
پژوهشهای تربیتی، جلد ۴، شماره ۳۵، صفحات ۱-۱۹
|
|
|
| عنوان فارسی |
مقایسه اخلاق حرفهای دبیران دوره دوم متوسطه شهر خرمآباد |
|
| چکیده فارسی مقاله |
هدف این تحقیق مقایسه اخلاق حرفهای دبیران دوره دوم متوسطه شهر خرمآباد بود. این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت توصیفی از نوع مقایسهای بود. جامعه آماری دبیران دوره دوم متوسطه شهر خرمآباد به تعداد 1089نفر (756 نفر زن و 333 نفر مرد)بود.حجم نمونه مطابق با جدول نمونهگیری کرجسی و مورگان محاسبه و 285 نفر برآورد گردید. روش نمونهگیری طبقهای تصادفی نسبی بود. دادههای مورد نیاز با استفاده از پرسشنامه استاندارد اخلاق حرفهای کارکنان جمعآوری شد. جهت تجزیه و تحلیل دادهها از شاخصهای آمار توصیفی (فروانی، فراوانی تجمعی، نمودارهای ستونی) و آمار استنباطی (آزمونهای کمولوگروف-اسمیرنوف و آزمون ناپارامتریک یومان-ویتنی) استفاده شد. نتایج آزمون یومان-ویتنی نشان داد که بین اخلاق حرفهای و ابعاد آن (مسئولیت پذیری، صداقت، عدالت و انصاف، وفاداری، برتریجویی و رقابت طلبی، احترام به دیگران، همدردی با دیگران و رعایت و احترام نسبت به ارزشها و هنجارهای اجتماعی) در دبیران زن و مرد دوره دوم متوسطه شهر خرمآباد تفاوت معناداری وجود ندارد. به عبارتی می توان بیان نمود که دبیران زن و مرد دوره دوم متوسطه شهر خرمآباد نگرش یکسانی نسبت اخلاق حرفه ای ومولفه های ان دارند. |
|
| کلیدواژههای فارسی مقاله |
اخلاق حرفهای، دبیران، دوره دوم متوسطه |
|
| عنوان انگلیسی |
Comparison of Professional Ethics Between Male and Female Teachers of Secondary Schools In Khorramabad City |
|
| چکیده انگلیسی مقاله |
The purpose of this practical descriptive study was to explore the professional ethics of secondary school teachers in Khorramabad. The participants were 1089 secondary school teachers (756 women and 333 men). Based on the sampling table of Krejcie and Morgan (1970), the recommended sample was 285. Stratified random sampling technique was engaged. The required data were collected using standard questionnaire of professional ethics of employees. To analyze the data, descriptive statistics (frequency, cumulative frequency, columnar graphs) and inferential statistics (Kolmogorff-Smirnov test and non-parametric-human-Whitney test) were used. The results of the Yumann- Whitney test showed that between professional ethics and its dimensions (accountability, honesty, justice and fairness, loyalty, supremacy and competition, respect for others social values and norms) there is no significant difference between male and female teachers in secondary school in Khorramabad. In other words, it can be said that the male and female teachers of secondary school in Khoramabad have the same attitude toward professional ethics and its components. |
|
| کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
Professional ethics, Teachers, Secondary school |
|
| نویسندگان مقاله |
مسلم قبادیان | Moslem Ghobadian دانشگاه آزاد واحد خرم آباد
|
|
| نشانی اینترنتی |
http://erj.khu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-439-1&slc_lang=fa&sid=1 |
| فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
| کد مقاله (doi) |
|
| زبان مقاله منتشر شده |
fa |
| موضوعات مقاله منتشر شده |
مدیریت آموزشی |
| نوع مقاله منتشر شده |
مقاله پژوهشی |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|