|
|
پژوهشهای تربیتی، جلد ۵، شماره ۳۶، صفحات ۱۱۵-۱۳۴
|
|
|
| عنوان فارسی |
تحلیل و تبیین عمل تعلیم و تربیت در پرورش هویت بر مبنای وضعیتهای هویتیابی |
|
| چکیده فارسی مقاله |
مفهوم هویت با پرسش "من چه کسی هستم" از نخستین دورههای حیات انسانی همواره مطرح بوده و در هر دورهای پاسخی بهخود گرفته است. هویت در هر دورهای متاثر از شرایط و ویژگیهای بافتی جوامع و اعصار، مفهوم ویژهای یافته است. تلاش نگارندگان بر این است که در نگاه اول مفهوم هویت را در فضای پدیدارشناسانه مورد تامل قرار داده و سپس چگونگی عملکرد تعلیم و تربیت بر اساس وضعیتهای هویتی را تبیین کند. سؤال اصلی پژوهش عبارتاستاز اینکه عمل تعلیم و تربیت در پرورش هویت بر مبنای وضعیتهای هویتیابی چگونه بایستی به انجام رسد؟ این پژوهش از اشکال پژوهشهای فلسفی و با روش تحلیلی- استنتاجی انجام شده است. نتایج نشان میدهد که بر مبنای وضعیتهای هویتی مطلوب، شبه هویت، جعل هویت و بحران هویت، مشخص میشود که این خود فراگیر است که باید مسیر هویتیابی را طی کند و در واقع وظیفهی اصلی تعلیم و تربیت ایجاد بستر مناسب و امکان رویارویی با زمینههای اساسی و مهم هویتی است؛ در بحثهای هدفگذاری، روشها و موقعیتهای یادگیری این فراگیر است که در مرکز قرار دارد و در واقع محور و اساس برنامههای تعلیم و تربیت است و تنها با این شرایط و تحقق کامل عناصر سهگانه است که وضعیت مطلوب میسر میشود. |
|
| کلیدواژههای فارسی مقاله |
هویت، عمل تعلیم و تربیت، مولفههای هویتی، عناصر تعلیم و تربیت |
|
| عنوان انگلیسی |
Analyze and explain the function of education in The identity development Based identity status |
|
| چکیده انگلیسی مقاله |
The concept of identity with the question " Who am I " of The first stages of human life Been.The identity of each period been affected by the Terms and textural characteristics of societies and eras. Particularly Attention was paid to the concept of self in Most of the time.The authors attempt to investigate concept of identity in Space Education andto explain How function of educationAccording the identity status. The main question include How educationMust actAccording to the identity status.The study used a qualitative research And with The analytical and deductive method is Performed. The results show that This student is which should tend to follow the path of learning andIn fact,The main task of education is thatCreate the appropriateOpportunity and field for student. alsoeducation must provideAbility to deal with fundamental and important fields and issues.In discussions of targets,Methods and learning opportunities, student is located in the centerof the program. |
|
| کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
| نویسندگان مقاله |
مرتضی چمل نژاد | اداره آموزش و پرورش شهرستان میناب
مختار ذاکری | اداره آموزش و پرورش شهرستان میناب
محمد مهدی حسینی | اداره آموزش و پرورش شهرستان میناب
|
|
| نشانی اینترنتی |
http://erj.khu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-903-1&slc_lang=fa&sid=1 |
| فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
| کد مقاله (doi) |
|
| زبان مقاله منتشر شده |
fa |
| موضوعات مقاله منتشر شده |
فلسفه تعلیم و تربیت |
| نوع مقاله منتشر شده |
مقاله پژوهشی |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|