|
تعامل انسان و اطلاعات، جلد ۵، شماره ۴، صفحات ۷۷-۸۹
|
|
|
عنوان فارسی |
درگیری نشان تجاری رسانههای اجتماعی، ارزش ویژه نشان تجاری، عملکرد نشان تجاری: با در نظر گرفتن متغیر تعدیلگر اعتماد |
|
چکیده فارسی مقاله |
زمینه و هدف: امروزه دیگر حضور فیزیکی و تبلیغات سنتی به منظور رقابت در بازار بسیاری از کسب و کارها و خصوصا صنعت بانکداری کافی نیست و عصر رقابت به سمت محیط دیجیتال یا برخط گرایش پیدا کرده است. هدف از تحقیق حاضر بررسی تأثیر درگیری نشان تجاری رسانههای اجتماعی بر ارزش ویژه نشان تجاری با در نظر گرفتن متغیر تعدیلگر اعتماد و تأثیر آنها بر عملکرد نشان تجاری در میان مشتریان بانک ملی استان تهران است. روش پژوهش: روش این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی، از لحاظ محتوی توصیفی-پیمایشی و از لحاظ نحوه اجرا همبستگی است. در این راستا 385 نفر از مشتریان بانک ملی استان تهران براساس روش نمونهگیری خوشهای چند مرحلهای به سؤالات پرسشنامه پاسخ دادند. یافتهها: نتایج تحقیق نشان داد که همه عوامل هویت، در دسترس بودن اطلاعات، سرگرمی، تبلیغات شخصیشده و وابستگی نشان تجاری بر درگیری نشان تجاری رسانههای اجتماعی در بانک ملی تأثیر مثبت و معناداری دارند. نتایج همچنین نشان داد که درگیری نشان تجاری رسانههای اجتماعی بر ارزش ویژه نشان تجاری و ارزش ویژه نشان تجاری بر عملکرد نشان تجاری بانک ملی تأثیر مثبت و معناداری دارند. در پایان نتایج نشان داد که متغیر اعتماد در رابطه بین درگیری نشان تجاری رسانههای اجتماعی و ارزش ویژه نشان تجاری در بانک ملی نقش تعدیلکنندگی دارد. نتیجهگیری: به منظور ارتقاء عملکرد نشان تجاری بانک ملی ایران، توجه به درگیر کردن مشتریان از طریق رسانههای اجتماعی و افزایش اعتماد آنها به منظور تأثیرگذاری درگیری نشان تجاری و ارزش ویژه نشان تجاری از اهمیت بالایی برخوردار است. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
نشان تجاری، ارزش ویژه نشان تجاری، رسانه اجتماعی، درگیری نشان تجاری رسانه اجتماعی، بانک ملی ایران |
|
عنوان انگلیسی |
Social Media Brand Engagement, Brand Equity, Brand Performance: with emphasis on the moderating role of Trust |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
Background and Aim: Today, the physical presence and traditional advertising in order to compete in the market of many businesses, especially the banking industry, is not enough, and the era of competition has tended to be digital or online. The purpose of this study is to investigate the effect of social media brand engagement on brand equity, with emphasis on the moderating role of trust and its impact on brand performance among the customers of the Bank Melli Iran of Tehran Province. Methods: In terms of the objective, the study is a descriptive work and survey in nature, an applied work in terms of usage, and a correlation work in terms of implementation. In this regard, 385 customers of the Bank Melli Iran of Tehran province responded to the questionnaire by multi-stage cluster sampling. Results: The results of the research showed that all the factors of identity, information availability, entertainment, personalized advertisements and brand affiliation have a positive and significant effect on social media brand engagement. The results also showed that social media brand engagement have a positive and significant effect on brand equity and brand equity on brand performance. In the end, the results showed that the trust variable in the relationship between social media brand engagement and brand equity has a moderating role. Conclusion: In order to enhance the brand performance of the Bank Melli Iran, paying attention to engaging customers through social media and increasing their trust in influencing brand engagement and brand equity is important. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
Brand, Brand Equity, Social Media, Social Media Brand Engagement, Bank Melli Iran. |
|
نویسندگان مقاله |
حسین نوروزی | hossein norouzi kharazmi university دانشگاه خوارزمی
نگین ملکی | negin maleki kharazmi university دانشگاه خوارزمی
سجاد عبدالله پور | sajad Abdolahpour university of tehran دانشگاه تهران
|
|
نشانی اینترنتی |
http://hii.khu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-572-1&slc_lang=fa&sid=1 |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
تخصصی |
نوع مقاله منتشر شده |
پژوهشی |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|