|
|
زمین شناسی مهندسی، جلد ۱۲، شماره ۵، صفحات ۱۸۹-۲۱۲
|
|
|
| عنوان فارسی |
تأثیر خرده لاستیکهای بازیافتی بر رفتار حالت پایدار ماسه |
|
| چکیده فارسی مقاله |
موادی مانند خرده لاستیکهای زائد برای بهبود مقاومت خاک بهطور گسترده استفاده میشود. در این تحقیق مقاومت باقیمانده یا رفتار حالت پایدار ماسۀ مخلوط شده با خرده لاستیکهای زائد بررسی شده است. آزمایشهای سهمحوری فشاری زهکشی نشده استاتیکی روی نمونههای دستخورده ماسه و ماسۀ مخلوط با خرده لاستیک در حالت اشباع با درصدهای مختلف خرده لاستیک (صفرتا 4 تا درصد وزن خشک خاک) انجام شده است. تأثیر حضور خرده لاستیک زائد بر مقاومت باقیمانده در فشار تحکیمیهای مختلف (100، 200 و 300 کیلو پاسکال) و تراکم نسبی مخلوط (40، 65 و 80 درصد) ارزیابی شده است. نتایج نشان میدهد که با افزایش درصد خرده لاستیک مقاومت باقیمانده افزایش یافته و خط حالت پایدار بهسمت راست نمودارlog Sus-e حرکت میکند. همچنین بهبود مقاومت باقیمانده در اثر حضور خرده لاستیک به تراکم نسبی نمونه و فشار تحکیمی نیز بستگی دارد. |
|
| کلیدواژههای فارسی مقاله |
مقاومت حالت پایدار، خرده لاستیک زائد، آزمایش سهمحوری، ماسه، دانسیتۀ نسبی و فشار تحکیمی |
|
| عنوان انگلیسی |
Influence of waste tire chips on steady state behavior of sand |
|
| چکیده انگلیسی مقاله |
Materials such as waste tire chips were widely used to improve the strength of soil. The objective of this study is to discuss the residual strength or steady-state behavior of sand-waste tire chip mixtures. A series of undrained monotonic triaxial compression tests were conducted on reconstituted saturated specimens of sand and sand-tire chip mixtures with variation in the tire-chip contents from 0 to 4 percentages by dry weight of soil. The specimens are prepared using dry deposition method of preparation. The influence on residual resistance of varying confining pressure (100, 200, and 300 kPa) and sand mixture relative density (40, 65, and 80%) were evaluated. Tests results showed that by increasing the tire chip contents, the residual strength increased and steady-state lines move to the right of log Sus-e diagram. Also, the residual resistance improvement induced by tire chip inclusions was found to be sensitive to the relative density of samples and applied confining pressure. |
|
| کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
Steady-state strength, Waste tire chips, triaxial test, Sand, Relative density, Confining pressure. |
|
| نویسندگان مقاله |
مهری شریفی | Mehri Sharifi Department of Civil Engineering, Imam Khomeini international university دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)، گروه مهندسی معدن
مریم مفتاحی | maryam meftahi Department of Civil Engineering, Imam Khomeini international university دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)، گروه مهندسی معدن
سید ابوالحسن نائینی | Seyed Abolhasan Naeini Department of Civil Engineering, Imam Khomeini international university دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)، گروه مهندسی معدن
|
|
| نشانی اینترنتی |
http://jeg.khu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-1494-1&slc_lang=en&sid=1 |
| فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
| کد مقاله (doi) |
|
| زبان مقاله منتشر شده |
en |
| موضوعات مقاله منتشر شده |
ژئوتکنیک (مکانیک خاک و سنگ) |
| نوع مقاله منتشر شده |
مقاله استخراج شده از پایان نامه |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|