نظریه و عمل در برنامه درسی، جلد ۵، شماره ۱۰، صفحات ۱۹۵-۲۲۸

عنوان فارسی نوآوری در آموزش: استفاده از تکنولوژی آموزشی مودل برای افزایش تعاملات میان فراگیران در برنامه درسی ترجمه شفاهی
چکیده فارسی مقاله

این پژوهش با هدف رفع نواقص موجود در برنامۀ درسی که نویسندگان پیش­تر برای «ترجمۀ شفاهی پیاپی» ارائه داده بودند انجام شد. برنامه بر اساس اصول ساخت­گرایی اجتماعی طراحی و یک نیمسال به اجرا درآمد تا نواقصش مشخص شود. از آنجا که مشکل اصلی، ناکافی بودن تعامل فراگیران و محدود شدن تعاملات به تعداد کمی از دانشجویان بود، در نیمسالی که برنامۀ بازبینی­ شده به اجرا در آمد کلاس حضوری با کلاس مجازی که در نرم­ افزار مودل طراحی شد تلفیق شد تا کارایی آن در رفع نواقص بررسی شود. برای این منظور، سه تالار گفتگو در نظر گرفته شد. نتایج نشان داد که «تالار گفتگو» در افزایش تعاملات فراگیران مؤثر است. به­ علاوه، تفاوت میان میزان مشارکت دانشجویان با جنسیت، سن، و نیمسال ورودی مختلف معنا­دار نبود. نتیجه حاکی از آن است که در تالار گفتگو، این تفاوت­ها عواملی نبودند که مانع شکل­گیری تعاملات میان فراگیران شوند.   

کلیدواژه‌های فارسی مقاله برنامه درسی، ساختگرایی اجتماعی، ترجمه شفاهی پیاپی، تالار گفتگوی مودل، تعامل

عنوان انگلیسی Innovations in Teaching: Using Moodle E-learning Platform in the Development of a Curriculum for the Undergraduate Course Consecutive Interpreting to Enhance Interactions among Learners
چکیده انگلیسی مقاله

This study was conducted to remedy the shortcomings of the curriculum that the authors had developed for the course Consecutive Interpreting. The curriculum had been designed adopting a social constructivist framework and implemented for a semester to detect the imperfections. Since the main problems centered on the paucity of learnerschr('39') interactions and the limitedness of the existing interactions to few learners, the face-to-face class was complemented with an online class on Moodle. The blended design was implemented for another semester to evaluate its efficiency in solving the problems. Three public forums were used for discussions. The study revealed that Forum is an efficient module in enhancing interactions. Besides, the differences between the mean participation rate of students with different gender, age and semester of entrance turned out not to be significant, indicating that such variations in the online class had not been barriers hindering learners from getting into interaction.    

کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله curriculum, social constructivism, consecutive interpreting, Moodle&apos,s forum, interaction

نویسندگان مقاله زهره قرائی | Zohreh Gharaei
University of Isfahan
دانشگاه اصفهان

سعید کتابی | Saeed Ketabi
University of Isfahan
دانشگاه اصفهان

منصور توکلی | Mansoor Tavakoli
University of Isfahan
دانشگاه اصفهان


نشانی اینترنتی http://cstp.khu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-811-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده ترغیب نواندیشی در عرصه نظر و نوآوری در عرصه عمل برنامه ریزی درسی
نوع مقاله منتشر شده کاربردی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات