نظریه و عمل در برنامه درسی، جلد ۶، شماره ۱۱، صفحات ۲۰۳-۲۷۱

عنوان فارسی الگوی برنامه ریزی درسی درکلاس معکوس: سنتزپژوهی روش‌ها
چکیده فارسی مقاله
کلاس معکوس یک راهکار برای ایجاد تغییرات مثبت در آموزش است، از این رو در پژوهش حاضر سعی شد بر اساس روش سنتزپژوهی، یک الگوی اجرایی جامع از اجرای این شیوۀ آموزشی ارائه گردد. جامعۀ آماری شامل کلیۀ مقالات علمی معتبر در زمینۀ اجرای کلاس معکوس بوده که باتوجه به جست و جوی منظم در پایگاه­های اطلاعاتی، بر اساس معیارهای ورود تعداد 1084 مقالۀ علمی شناسایی و در نهایت بر اساس معیارهای خروح تعداد 100 مقاله جهت تحلیل نهایی انتخاب شد. برای فراهم آوردن اطلاعات، از فرم کاربرگ طراحی شده توسط محقق برای گزارش و ثبت اطلاعات پژوهش­های اولیه استفاده گردید و جهت تحلیل یافته­ها از الگوی شش مرحله­ای سنتزپژوهی روبرتس با استفاده از روش‌های کدگذاری باز و محوری استفاده شد. طبق یافته­های بدست آمدۀ الگوی برنامه­ریزی درسی در کلاس معکوس شامل یک تغییر در ساختار کلاس درس می­باشد که نقش­ها و مسئولیت­هایی متفاوتی را برای مدرس و فراگیر ایجاد می‌‌کند.

کلیدواژه‌های فارسی مقاله کلاس معکوس، فعالیت‌های یاددهی-یادگیری، سنتزپژوهی

عنوان انگلیسی Curriculum Design in the flipped classroom: the research synthesis Methods
چکیده انگلیسی مقاله
  Flipped classroom is a way to create positive changes in education; therefore, in the present study we tried to offer a comprehensive operating model of implementation of this method based on research synthesis. The corpus of this study consisted of all scientific articles published about the implementation of flipped classroom. From this corpus 1084 papers were identified through constant searching of the scientific data bases and a total of 100 articles were selected for the final analysis. A researcher-made worksheet form was used for the purpose of reporting and submitting information. The obtained data were analyzed through six-step model for meta-synthesis Roberts using Open and axial coding techniques. According to the findings Curriculum Design in the flipped classroom includes a change in the structure of classroom which has defined different and new roles and responsibilities for teachers and learners.

کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله flipped classroom, teaching-learning activities, the research synthesis

نویسندگان مقاله حسن کاویانی | hasan kavianii
University of Esfahan
دانشگاه اصفهان

محمدجواد لیاقت دار | Mohammad Javad Liaghatdar
University of Esfahan
دانشگاه اصفهان

بی بی عشرت زمانی | bi bi eshrat zaman
University of Esfahan
دانشگاه اصفهان

یاسمین عابدینی | yasamin abediny
University of Esfahan
دانشگاه اصفهان


نشانی اینترنتی http://cstp.khu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-702-2&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده اشاعه و گسترش دانش برنامه درسی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات