|
|
نظریه و عمل در برنامه درسی، جلد ۶، شماره ۱۲، صفحات ۱۶۷-۲۷۱
|
|
|
| عنوان فارسی |
مطالعه دیدگاه مدرسان در خصوص تقویت انگیزش یادگیری زبان از طریق برنامه درسی زبان انگلیسی عمومی؛ ارائه یک مدل |
|
| چکیده فارسی مقاله |
یکی از مسائل ورودی دانشجویان از آموزش متوسطه به دانشگاه، ضعف در مهارتهای زبان انگلیسی و کمبود انگیزه لازم برای بهبود یادگیری در آنان است. هدف پژوهش شناسایی راهکارهایی برای تقویت مهارتهایی زبان انگلیسی با تأکید بر انگیزش دانشجویان است. رویکرد پژوهش کیفی و راهبرد آن نظریه دادهبنیاد است. جامعه پژوهش شامل مدرسان زبان انگلیسی در دانشگاههای دولتی سنندج بود که 14 مورد شرکتکننده بهصورت هدفمند، با استفاده از نمونهگیری نظری و شاخص اشباع نظری انتخاب شدند. ابزار پژوهش مصاحبه کیفی نیمهساختاریافته بود. فرایند کدگذاری و مدلسازی دادههای کیفی با نرمافزار تحلیل محتوای کیفی (مکسکیودا 11) انجامشده است. بر اساس یافتهها، مقولههای پداگوژیک (با مفاهیم شیوههای فعال تدریس، فرایند تدریس ـ یادگیری، و تناسب محتوایی)؛ مقولههای ساختاری (با مفاهیم ویژگیهای فرهنگی، و چالشهای آموزشی) و مقولههای انگیزشی (با مفاهیم نگرش عاطفی، و مؤلفههای ادراکی) در تبیین مسئله با شکلگیری نظریه «آموزش مبتنی بر انگیزش» راهگشا خواهد بود. |
|
| کلیدواژههای فارسی مقاله |
آموزش عالی، آموزش زبان انگلیسی، آموزش مبتنی بر انگیزش، دیدگاه مدرسان، دورههای کارشناسی. |
|
| عنوان انگلیسی |
A study of viewpoints of English language instructors to motivate Lerner to learning English through curricular; representation of a Model |
|
| چکیده انگلیسی مقاله |
One of the problems of students’ entrance from secondary education to university is lack of English language skills and incentive to improve their learning. This research aims to identify the ways to strengthen English language skills with an emphasis on undergraduate studentschr('39') motivation. This research is qualitative approach and Grounded theory strategy. The study population has been consisted of English language lecturers in Sanandaj’s public universities, which 14 participant purposefully were selected using theoretical sampling and theoretical data saturation indicator. The used instrument was the semi-structured qualitative interview. The process of coding and modeling of data has been done through content analysis software (MAXQDA 11). The findings shows Pedagogical themes (with concepts of active teaching methods, teaching-learning process, and Appropriateness of content), structural themes (with concepts of cultural, and educational challenges) with the formation the theory of “motivation-based instruction” will be helpful in clarifying the issue. |
|
| کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
higher education, teaching English language, motivation based instruction, instructors’ viewpoints, and undergraduate courses |
|
| نویسندگان مقاله |
محمد اسدی | mohammad asadi university of kurdistan سنندج-دانشگاه کردستان-دانشکده علوم انسانی و اجتماعی-گروه علوم تربیتی
جمال سلیمی | jamal salimi university of kurdistan سنندج-دانشگاه کردستان-دانشکده علوم انسانی و اجتماعی-گروه علوم تربیتی
|
|
| نشانی اینترنتی |
http://cstp.khu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-734-4&slc_lang=fa&sid=1 |
| فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
| کد مقاله (doi) |
|
| زبان مقاله منتشر شده |
fa |
| موضوعات مقاله منتشر شده |
بررسی چالش های نظام برنامه ریزی درسی کشور و ارائۀ راهکارهای مناسب برای بهبود آن |
| نوع مقاله منتشر شده |
پژوهشی |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|