|
|
نظریه و عمل در برنامه درسی، جلد ۶، شماره ۱۲، صفحات ۴۳-۶۶
|
|
|
| عنوان فارسی |
تبیین دانش عملی (مهارتها و فعالیتها) آموزشگر تربیت معلم مبتنی بر شایستگی عمل فکورانه |
|
| چکیده فارسی مقاله |
چکیده: پژوهش حاضر با هدف تبیین دانش عملی (مهارتها و فعالیتها) آموزشگر تربیت معلم مبتنی بر شایستگی عمل فکورانه میباشد. روش پژوهش تلفیقی: سنتز پژوهی است، با بررسی نظرات اندیشمندان و بزرگان تعلیم و تربیت در حوزه تربیت معلم و مبتنی بر عمل فکورانه تفسیر و تحلیل صورت گرفت. آنچه نتایج پژوهش تعیین دانش عملی نشان داد، "همکاریهای گروهی"، "دورههای آموزشی یادگیری و یاددهی" و "استعداد و تواناییهای فردی معلمی" موجب شکلگیری اصل «استعداد و تواناییهای فردی در کنار همکاریهای گروهی» است. "تشکلهای اجتماعی"، " تشکلهای تخصصی"، " تشکلهای مدرسهای" و " تشکلهای فرا مدرسهای" موجب شکلگیری اصل «تشکلهای نامتجانس» است. "تجربیات مستقیم کلاس درس"، " توسعه کیفیت تجربیات آموزشی"، " تصمیمگیری و عمل در موقعیت"، " مساله مبتنی بر موقعیت تربیتی" و " تعامل یادگیرنده و یاددهنده" موجب شکلگیری اصل «تحلیل موقعیت تربیتی» است. " عمل عالمانه"، " ایجاد تغییر تربیتی" موجب شکلگیری اصل «بسط تفکر در عمل» است. |
|
| کلیدواژههای فارسی مقاله |
دانش عملی برنامه درسی، آموزشگر تربیت معلم، شایستگی عمل فکورانه |
|
| عنوان انگلیسی |
Explaining Practical Knowledge (Skills and Activities) of Teacher Educator based on Competencie’s Reflective Practice |
|
| چکیده انگلیسی مقاله |
The present research was conducted with the aim of explaining the practical knowledge (skills and activities) of teacher training teacher based on the skillfulness of action. The first step was to investigate the history of teacher training teachers and their global studies in accordance with the combined research methodology: Total Synthesis The text of the documents and handwritten writings of the great thinkers, called Education, was studied in this field. The result of this study is the facets of action in the practical knowledge (skills and activities) of the curriculum of teacher education teachers in four themes: "Individual talents and abilities along with group collaboration", "Disagregated formations", "Analysis" Educational Position "and" Development of Thinking in Action |
|
| کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
Practical knowledge Curriculum, Teacher Educator, Competencie’s Reflective Practice |
|
| نویسندگان مقاله |
مریم قاسمی | maryam ghasemi
غلامرضا حاجی حسین نژاد | دانشگاه خوارزمی
نعمت اله موسی پور | دانشگاه خوارزمی
علی حسینی خواه | دانشگاه خوارزمی
|
|
| نشانی اینترنتی |
http://cstp.khu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-1124-1&slc_lang=fa&sid=1 |
| فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
| کد مقاله (doi) |
|
| زبان مقاله منتشر شده |
fa |
| موضوعات مقاله منتشر شده |
انعکاس تجربیات جهانی و بین المللی در حوزه برنامه درسی |
| نوع مقاله منتشر شده |
پژوهشی |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|