|
|
نظریه و عمل در برنامه درسی، جلد ۸، شماره ۱۵، صفحات ۴۲۵-۴۷۴
|
|
|
| عنوان فارسی |
تجربه و معنای زندگی خوب در برنامه درسی غیررسمی( مورد: اینستاگرام) |
|
| چکیده فارسی مقاله |
در دیدگاه های جدید برنامه درسی، تجربه های غیررسمی و زیست شده دانش آموزان همچون تجربه های رسمی و طرح شده ارزشمند هستند. هدف اصلی این پزوهش بررسی تجربه و معنای زندگی خوب در برنامه درسی غیر رسمی است. بدین منظور تجربه و معنای زندگی خوب نزد دانش آموزان با و اسطه گری اینستاگرام بررسی شد. برای دستیابی به این هدف روش نظریه مبنایی مناسب دانسته شد و با 7 نفر از دانش آموزان دختر مقطع متوسطه شهرستان ایذه مصاحبه نیمه ساختار یافته انجام شد. یافته ها در نه مقوله : شهرت، افراط و تقلید، احساس ذهنی خوشایند، تجربه غرق شدگی، افت تحصیلی، روابط خانوادگی، آسیب جسمی و روحی، یافتن مسیر شغلی و کسب مهارت ها و چهار طبقه مفهومی جهت گیری ها، رفتارها، تجربه ها و عملکردها قرار گرفتند که نشان دهنده تجربه و معنایی لذت گرا و خواسته محور از زندگی خوب نزد دانش آموزان است. |
|
| کلیدواژههای فارسی مقاله |
برنامه درسی، زندگی خوب، اینستاگرام |
|
| عنوان انگلیسی |
Experience and the meaning of a good life in an informal curriculum (Case: Instagram) |
|
| چکیده انگلیسی مقاله |
In the new perspectives of the curriculum, informal and lived experiences of students are as valuable as formal and planned experiences. The main purpose of this research is to examine the experience and meaning of good life in informal curriculum. To this purpose, the experience and meaning of a good life for students through Instagram mediation were examined. To achieve this goal, grounded theory method was considered appropriate and semi-structured interviews were conducted with 7 female high school students in Izeh city. Findings in nine categories: celebrity, extremes and imitation, pleasant mental feeling, flow experience, academic failure, family relationships, physical and mental harm, finding a career path and gaining skills and four conceptual classes of orientations, behaviors, experiences And the performances.it represents a experience and meaning hedonistic and preference-satisfaction of good life for students. |
|
| کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
informal curriculum, good life, instagram |
|
| نویسندگان مقاله |
مژگان کرد | mozhgan kord education department آموزش و پرورش
یحیی قائدی | yahya Ghaedy Kharazmi University دانشگاه خوارزمی
سعید ضرغامی همراه | Saeid Zarghami-Hamrah Kharazmi University دانشگاه خوارزمی
رمضان برخورداری | Ramazan Barkhordari Kharazmi University دانشگاه خوارزمی
|
|
| نشانی اینترنتی |
http://cstp.khu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-1602-1&slc_lang=fa&sid=1 |
| فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
| کد مقاله (doi) |
|
| زبان مقاله منتشر شده |
fa |
| موضوعات مقاله منتشر شده |
ترغیب نواندیشی در عرصه نظر و نوآوری در عرصه عمل برنامه ریزی درسی |
| نوع مقاله منتشر شده |
پژوهشی |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|