|
|
نظریه و عمل در برنامه درسی، جلد ۸، شماره ۱۵، صفحات ۱۵۱-۱۹۲
|
|
|
| عنوان فارسی |
نحوه معرفی جبر در کتاب های درسی ریاضی در دوره های مختلف تاریخی در ایران و ارتباط آن با چگونگی سازماندهی مبحث جبر در کتاب ریاضی پایه هفتم توسط معلمان ریاضی |
|
| چکیده فارسی مقاله |
«هدف از این مقاله، بررسی ارتباط بین مبحث جبر در کتابهای درسی گذشته با چگونگی سازماندهی این موضوع توسط معلمان ریاضی در زمان حال است. با این هدف، دو محور مورد مطالعه قرار گرفته است که یکی نحوه آغاز و ارائه مبحث جبر در تاریخ ریاضی ایران و در کتابهای درسی ریاضی در دورههای گذشته در ایران و دیگری، نقش محتوای کتابهای گذشته در شکلگیریِ سازماندهی و تدریس جبر توسط معلمان ریاضی است. روش تحقیق، تحلیل محتوا و تحلیل تاریخی و اسنادی بوده است. این مطالعه نشان داد دانش و روشهای آموزشی معلمان منطبق بر محتوای جبر کتاب فعلی ریاضی هفتم نیست و حدود 3/1 دانش آنان، مبتنی بر تجربههای حاصل از محتوای کتابهای درسی گذشته است.» |
|
| کلیدواژههای فارسی مقاله |
دانش معلمان ریاضی، کتابهای درسی، جبر، تاریخ برنامه درسی |
|
| عنوان انگلیسی |
The Method of Introducing Algebra In The Mathematics Textbooks In Different Historical Periods In Iran And Its Relation To The Organization Of Algebra In Seventh-grade Mathematics Textbook By The Mathematics Teachers |
|
| چکیده انگلیسی مقاله |
The aim of this paper is to study the relationship between algebra content formation in mathematics textbooks and the mathematics teachers’ current knowledge. Based on this aim, we have considered three subjects: 1. mathematics teachers’ current knowledge of algebra, 2. the beginning and presentation methods of algebra content on the number of selected previous textbooks and 3.the role of previous textbooks content in teacher knowledge forming. Research Methodology had been a survey, content analysis, and historical and documentary analysis. This study showed that the teacherschr('39') knowledge and teaching methods do not coincide with the algebra content of the current seventh-grade mathematics textbook, and about 30% of teachers’ knowledge is based on the experiences of the previous textbooks. |
|
| کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
Mathematics teachers’ knowledge, Mathematics textbooks, Algebra, The history of curriculum |
|
| نویسندگان مقاله |
سیده صدیقه عسگری | Seyede Sedigheh Asgari Faculty of Education, The University of Isfahan گروه علوم تربیتی دانشگاه اصفهان
احمدرضا نصر | AhmadReza Nasr Faculty of Education, The University of Isfahan گروه علوم تربیتی دانشگاه اصفهان
محمدجواد لیاقتدار | MohamadJavad Liaghatdar Faculty of Education, The University of Isfahan گروه علوم تربیتی دانشگاه اصفهان
ابراهیم ریحانی | Ebrahim Reyhani Mathematics Faculty of Shahid Rajaei University دانشگاه شهید رجایی، گروه ریاضی
|
|
| نشانی اینترنتی |
http://cstp.khu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-1269-2&slc_lang=fa&sid=1 |
| فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
| کد مقاله (doi) |
|
| زبان مقاله منتشر شده |
fa |
| موضوعات مقاله منتشر شده |
بررسی چالش های نظام برنامه ریزی درسی کشور و ارائۀ راهکارهای مناسب برای بهبود آن |
| نوع مقاله منتشر شده |
پژوهشی |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|