|
|
نظریه و عمل در برنامه درسی، جلد ۸، شماره ۱۵، صفحات ۵-۳۶
|
|
|
| عنوان فارسی |
تجربۀ زیسته استادان راهنمای برنامه جدید کارورزی تربیت معلم ایران |
|
| چکیده فارسی مقاله |
در برنامه جدید کارورزی تربیت معلم ایران، نقشی اساسی برای «استاد راهنما» لحاظ شده است. استاد راهنما یکی از اضلاع اصلی سهگانه انسانی کارورزی جدید است که در کنار «معلم راهنما» و «دانشجومعلم» به ایفای نقش راهبری دو عنصر دیگر اقدام میکند. در این مقاله تلاش شده است تا تجربه زیسته استادان راهنمای دارای تجربه اجرای همه برنامههای کارورزی (1-4)، که در اولین نوبت اجرای آن مشارکت داشتهاند، از طریق مصاحبه با 26 نفر در یازده استان کشور، بازخوانی و بر اساس آن، تصویر برنامههای کارورزی ترسیم گردد. تجربه این گروه نشان میدهد که برنامههای کارورزی دارای «مقبولیت» بودهاند و توانستهاند به توسعه شایستگیهای دانشجومعلمان، افزایش توانایی معلمان راهنما و حتی بهبود آگاهی استادان راهنما کمک کنند. باوجوداین، اجرای اولین دوره این برنامه با مشکلات اجرایی و پشتیبانی همراه بوده و استادان راهنمای کارورزی باور دارند که «برنامه جدید کارورزی باید حفظ شود» و در برخی جنبهها، «اصلاح گردد». |
|
| کلیدواژههای فارسی مقاله |
تربیت معلم، برنامه جدید کارورزی، استاد راهنما، دانشگاه فرهنگیان |
|
| عنوان انگلیسی |
The Supervisors Life Experience of the New Program of Internship on the Teacher Education in Iran |
|
| چکیده انگلیسی مقاله |
In the new internship program for Iranian Teacher Educaton Courses, a key role for the "supervisor" has been taken into account. This paper attempts to recapture the experience of living masters of the Guide, which has experience in implementing all the internship programs (1-4) that participated in its first implementation, through an interview with 26 people in 11 provinces of the country. The basis of this is the image of the internship program. The experience of this group shows that internship programs have been "accepted" and have been able to help develop student literacy competences, increase the ability of guidance teachers, and even improve the knowledge of guidance professors. However, the implementation of the first part of this program is accompanied by problems of implementation and support, and the professors of the internship guide believe that "the new internship program should be maintained" and, in some respects, "be amended". |
|
| کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
Teacher Education, new internship program, supervisor, university of Farhangian |
|
| نویسندگان مقاله |
منصوره ایران نژاد | Mansoreh Irannejad دانشگاه خوارزمی
مریم صفرنواده | Maryam Safarnavadeh دانشگاه علامه طباطبایی
نعمت الله موسی پور | Nematollah Mousapour دانشگاه فرهنگیان
محبوبه اظهری | Mahbubeh Azhari دانشگاه فرهنگیان
عبدالسعید محمدشفیعی | Abdolsaid Mohammad shafiee دانشگاه فرهنگیان
|
|
| نشانی اینترنتی |
http://cstp.khu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-243-1&slc_lang=fa&sid=1 |
| فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
| کد مقاله (doi) |
|
| زبان مقاله منتشر شده |
fa |
| موضوعات مقاله منتشر شده |
نقد و ارزیابی تحولات برنامه درسی در عرصه اجرا |
| نوع مقاله منتشر شده |
پژوهشی |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|