|
|
Iranian Journal of Applied Linguistics، جلد ۱۱، شماره ۲، صفحات ۱۳۳-۱۶۴
|
|
|
| عنوان فارسی |
تاثیر ارتباط از طریق کامپیوتر و ارتباط شفاهی رو در رو در درک و تولید واژگان زبان انگلیسی |
|
| چکیده فارسی مقاله |
پژوهش کنونی با هدف بررسی تاثیر ارتباط از طریق کامپیوتر و ارتباط شفاهی رو در رو در درک و تولید واژگان زبان انگلیسی توسط فراگیران ایرانی انجام شد. در این راستا، تعداد 128 نفر از فراگیران دختر و پسر در سطوح بالا و پائین توانش زبانی در پژوهش شرکت نمودند. درک و تولید واژگانی با استفاده از آزمونهای درکی و تولیدی شفاهی و کتبی اندازه گیری شد. داده ها با استفاده از چهار فرایند آماری تجزیه و تحلیل واریانس دوطرفه پردازش شد. نتایج حاکی از آن بود که ارتباط از طریق کامپیوتر در هر دو سطح توانش زبانی هم در درک و هم در تولید واژگان از ارتباط شفاهی رو در رو موثرتر است. همچنین مشخص شد گر چه درک نوشتاری واژگان در سطح پائین توانش زبانی بیش از سطح بالای توانش زبانی تحت تاثیر ارتباط از طریق کامپیوتر قرار گرفت، در سطح بالای توانش زبانی ارتباط از طریق کامپیوتر در تولید کتبی واژگان موثرتر بود. |
|
| کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
| عنوان انگلیسی |
The viability of computer-mediated interaction and face-to-face oral interaction in vocabulary recognition and production |
|
| چکیده انگلیسی مقاله |
The present study was conducted to investigate the effect of computer-mediated interaction and face-to-face oral interaction on the recognition and production of vocabulary by Iranian learners of English. To this end, 128 male and female high and low proficiency level learners of English participated in the study. Recognition and production of target words were assessed by receptive and productive, oral and written measures. Four independent two-way ANOVA procedures were used to analyse the data. Results showed that the computer-mediated interaction group at both levels (advanced & elementary) outperformed the face-to-face oral interaction group on both written and oral vocabulary recognition and production tests. It also turned out that although the low-proficiency level learners' written vocabulary recognition was affected by computer-mediated interaction more than that of the high-proficiency level learners, the latter experienced greater gains in written vocabulary production. The findings show that Computer-mediated interaction can be advantageous to vocabulary teaching and learning. |
|
| کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
| نویسندگان مقاله |
عباسعلی زارعی | abbas ali zarei imam khomeini international university, qazvin دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه بین المللی امام خمینی (Imam khomeini international university)
مهدی دده بیگلو دده بیگلو | mehdi dadebiglo islamic azad university, takestan branch دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی تاکستان (Islamic azad university of takestan)
|
|
| نشانی اینترنتی |
http://ijal.khu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-3-82&slc_lang=fa&sid=en |
| فایل مقاله |
دریافت فایل مقاله |
| کد مقاله (doi) |
|
| زبان مقاله منتشر شده |
fa |
| موضوعات مقاله منتشر شده |
|
| نوع مقاله منتشر شده |
پژوهشی |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|