Iranian Journal of Applied Linguistics، جلد ۱۱، شماره ۲، صفحات ۲۳-۵۰

عنوان فارسی فعالیت آموزشی به عنوان طرح عملیاتی و فعالیت آموزشی به عنوان فرآیند اجرا: بازنگری در نقش معلم در اجرای فعالیت های آموزشی
چکیده فارسی مقاله فعالیت آموزشی به عنوان وسیله ای آموزشی و پژوهشی در اصل برای دسترسی به داده های ذهنی ثبت نشده به عنوان شاهدی بر فرآیند های زبان نینابینی یا به عنوان وسیله ای برای به چالش کشیدن منابع شناختی و زبانی جهت رسیدن به نتایج دلخواه آموزشی بکار می رفت. یکی از نکات بحث انگیز کلیدی در مورد آموزش فعالیت محور تفاوتی است که بین آنچه به عنوان اهداف آموزشی فعالیت از طریق دستکاری مشخصات آن طراحی شده و آنچه نهایتا از طریق فرایند متجلی می شود وجود دارد. تفاوت بین ایندو به باز تعریف فعالیت توسط زبان آموزان برای متناسب ساختن آن با اهداف آموزشی خود نسبت داده می شود (به هاسن فلذ 1976 و برین 1989 رجوع کنید). گرچه این تبیین میتواند تفاوت را از دیدگاه زبان آموزان بیان کند اما این بیان نقش واسطه معلم و بازتعریف آن را توسط وی برای متناسب ساختن آن با اهداف آموزشی ای که لزوما با اهداف طراحی شده توسط طراح فعالیت یکسان نیستند را نادیده می گیرد. مقاله حاضر استدلالی را برای بازنگری در نقش معلم در آموزش فعالیت محور با استفاده از داده های طبیعی برگرفته از مخزنی از دروس ضبط و پیاده شده مطرح می کند. مقاله با بحثی در مورد نکات ضمنی این بازنگری در حوزه طراحی برنامه فعالیت محور پایان می یابد. 
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Task-as-workplan and task-as-process: reappraising the role of the teacher in task implementation
چکیده انگلیسی مقاله Task as a pedagogic and research tool has originally been used to elicit unscripted data to be used as evidence for interlanguage processes or as a basis for channelling the learners’ cognitive and linguistic resources to achieve desired learning outcomes. One of the central issues surrounding task-based instruction is the difference between what is planned as task pedagogic goals through manipulation of its design features and what ultimately emerges from the implementation process. The disparity has been attributed to the redefinition of the task by the learners to suit their learning goals (see Hosenfeld, 1976 Breen, 1989). Though this account can explain the gap from the learners’ perspective, it ignores the mediatory role of the teacher and his/her reinterpretation of the task to suit pedagogic goals which may not necessarily coincide with those of the task designer. This paper argues for a redefinition of the teacher’s role in task-based instruction using naturalistic data taken from a larger database of recorded and transcribed lessons. The paper concludes with the discussion of the implications of the suggested role redefinition for task-based syllabus design.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله محمد رضا عنانی سراب | mohammad reza anani sarab
shahid beheshti university, tehran
دانشگاه شهید بهشتی تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شهید بهشتی (Shahid beheshti university)


نشانی اینترنتی http://ijal.khu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-3-20&slc_lang=fa&sid=en
فایل مقاله دریافت فایل مقاله
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات