|
|
Iranian Journal of Applied Linguistics، جلد ۱۲، شماره ۱، صفحات ۱-۲۶
|
|
|
| عنوان فارسی |
مقایسه پایایی خود ارزیابی و ارزیابی هم نوعان در طول زمان |
|
| چکیده فارسی مقاله |
هدف این مقاله بررسی و مقایسه ی میزان پایایی دو روش خود ارزیابی و ارزیابی هم نوعان بود. بدین منظور سی دانشجوی سال دوم رشته ی آموزش زبان انگلیسی برای این مطالعه انتخاب شدند. در طول چند هفته اول ترم دانشجویان با نحوه ی ارزیابی مهارت گفتاری با استفاده از مقیاس ارزیابی مهارت گفتاری آشنا شدند. سپس در هفته های هشتم و نهم ترم از آنها خواسته شد تا به ارزیابی مهارت گفتاری خود و دیگر همکلاسی هایشان بپردازند. همین روند در هفته ها ی پانزدهم و شانزدهم ترم نیز تکرار شد. نتایج تحقیق حاکی از وجود یک رابطه ی معنا دار در هفته های هشتم و نهم و عدم وجود رابطه ی معنا دار در هفته های پانزدهم و شانزدهم بین نمرات بدست آمده از خود ارزیابی و ارزیابی هم نوعان بود. همچنین مشخص شد که هم خود ارزیابی وهم ارزیابی هم نوعان از پایایی معنا داری در طول ترم برخوردار بودند اما میزان این پایایی در مورد ارزیابی هم نوعان بسیار بیشتر بود. |
|
| کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
| عنوان انگلیسی |
Self and Peer Assessment Consistency over Time |
|
| چکیده انگلیسی مقاله |
This article investigated and compared the consistency of self and peer assessments as alternatives for teacher assessment. Thirty sophomores majoring in TEFL were asked to assess their classmates’ as well as their own speaking ability in a conversation class. They were taught how to do this using a rating scale of speaking. They did the rating twice during the term the first rating was carried out during the 8th and 9th weeks and the second rating at the end of the term (weeks 15 and 16). The results of the study indicated that self and peer assessments were not significantly related at the end of the term and only loosely, though significantly, related in the middle of the term. Both self and peer assessments indicated consistency over time, however peer assessment enjoyed a higher consistency. |
|
| کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
| نویسندگان مقاله |
علی ر ضا احمدی | alireza ahmadi shiraz university دانشگاه شیراز سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شیراز (Shiraz university)
|
|
| نشانی اینترنتی |
http://ijal.khu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-3-15&slc_lang=fa&sid=en |
| فایل مقاله |
دریافت فایل مقاله |
| کد مقاله (doi) |
|
| زبان مقاله منتشر شده |
fa |
| موضوعات مقاله منتشر شده |
|
| نوع مقاله منتشر شده |
پژوهشی |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|