|
|
Iranian Journal of Applied Linguistics، جلد ۱۴، شماره ۱، صفحات ۱۳۵-۱۵۸
|
|
|
| عنوان فارسی |
نگاهی نو به راهبردهای ارتباطی در میان کنش های کلامی معلمان زبان انگلیسی در ایران |
|
| چکیده فارسی مقاله |
هدف از این پژوهش بررسی چگونگی استفاده از راهبردهای ارتباطی توسط معلمان زبان انگلیسی در میان کنشهای کلامی میباشد. اگرچه درباره راهبردهای ارتباطی تحقیقات فراوانی صورت پذیرفته است، اما در خصوص رابطه بین این راهبردها و فضای سیال کلاس و نیز چگونگی بکارگیری راهبردهای ارتباطی در میان کنشهای کلامی معلمان تحقیقات چندانی صورت نپذیرفته است. با توجه به این نکات، میان کنشهای کلامی سه کلاس از هر یک از پنج معلم شرکت کننده در این تحقیق ضبط و مورد بررسی قرار گرفت. بررسی دادهها با استفاده از رویکرد کیفی نشان داد که راهبردهای ارتباطی در تعاملات بین معلمان و زبان آموزان حضور فراوان توام با کاربردهای متفاوت داشته و در نتیجه این مفهوم فقط محدود به گفتار زبان آموزان نمیشود. بعلاوه، نتایج این تحقیق نشان میدهد که توجه و پرورش این مهارت، در برقراری ارتباط موثر از اهمیت فراوانی برخوردار است. |
|
| کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
| عنوان انگلیسی |
A New Approach to Communication Strategies: The Case of Iranian EFL Teachers |
|
| چکیده انگلیسی مقاله |
This study focuses on the use of communication strategies in teacher talk. While previous studies have presented communication strategies largely from an outside researcher's perspective, the aim in this paper is to move the focus to that of classroom contexts, especially EFL teaching contexts. Furthermore, it is argued that communication strategies should also be studied in the situated talk of the classroom teacher, and not just second language learners. Showing some examples from our database, we underscore the crucial role these devices play in classroom interaction. The participants were five non-native Iranian teachers. The data consisted of a total of fifteen recordings, made up of three lessons for each teacher. The detailed examination of the database revealed that the teachers in the study made frequent use of different types of communication strategy in their talk with students and these strategies were potentially an important aspect of teacher talk. The most important implications of this finding are that, first, an extended concept of communication strategies that moves beyond learners to include teachers' communication strategies should be taken into account and, second, developing these strategies are necessary for effective L2 communicative language use. |
|
| کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
| نویسندگان مقاله |
وحید رحمانی دوغارونی | vahid rahmani doqaruni mazandaran university دانشگاه مازندران سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه مازندران (Mazandaran university)
باقر یعقوبی | baqer yaqubi university of mazandaran دانشگاه مازندران سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه مازندران (Mazandaran university)
|
|
| نشانی اینترنتی |
http://ijal.khu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-3-83&slc_lang=fa&sid=en |
| فایل مقاله |
دریافت فایل مقاله |
| کد مقاله (doi) |
|
| زبان مقاله منتشر شده |
fa |
| موضوعات مقاله منتشر شده |
|
| نوع مقاله منتشر شده |
پژوهشی |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|