|
|
Iranian Journal of Applied Linguistics، جلد ۱۴، شماره ۱، صفحات ۷۷-۱۰۸
|
|
|
| عنوان فارسی |
تحلیل کیفی استعاری و فرصتهای یادگیری زبان |
|
| چکیده فارسی مقاله |
هدف این تحقیق, تحلیل استعاری عقاید زبان آموزان در مورد شرایط کنونی و ایده آل تدریس و یادگیری زبان انگلیسی در مدارس و مؤسسات زبان و تاثیر این شرایط در چگونگی یادگیری آنهاست. به منظور بررسی کیفی از زبان آموزان مؤسسات و مدارس خواسته شده که نظرات خود درباره شرایط کنونی و ایده آل تدریس و یادگیری زبان را در قالب استعاره با کامل کردن جملات ناتمام، بیان کنند. بررسی و تقسیم بندی استعاره های بدست آمده توسط دستورالعمل ارایه شدۀ مارتینز (2001) نشانگر اجرای شیوه های تدریس و یادگیری رفتارگرایی در مدارس بود، در حالیکه زبان آموزان آنها به شیوه های شناخت گرایی گرایش نشان دادند. نتایج همچنین حاکی از این عقیده زبان آموزان مؤسسات است که در حال حاضر در کلاسهای آنها از شیوه های شناخت گرایی استفاده می شود در حالی که آنها به شیوه های نوین تدریس موقعیتی تمایل دارند. در مجموع نتیجه گیری می شود که زبان آموزان مؤسسات از نقطه نظر استفاده از شیوه های تدریس و یادگیری یک گام فراتر از زبان آموزان مدارس هستند که تأیید این نکته می تواند دلیلی بر موفقیت بیشتر آنها به شمار آید. در پایان، کاربرد این یافته ها در موقعیت انگلیسی به عنوان زبان خارجی در ایران مورد بررسی قرار گرفته است. |
|
| کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
| عنوان انگلیسی |
Qualitative Metaphor Analysis and Language Learning Opportunities |
|
| چکیده انگلیسی مقاله |
This study has as its main concern focusing on the assorted ways Iranian language learners view their language educational system and the impact of these views on their success in learning a foreign language. For the qualitative aim of this study, metaphors being stated by the learners were collected by some unfinished sentences which learners were required to complete to demonstrate their beliefs about their teachers, the teaching process and how they view themselves as learners. Then, the analysis and categorization of these metaphors based on Martinez (2001) taxonomy of metaphors revealed the kinds of learning principles which seem to be more favourable to learners than others. Results of the analysis of the metaphors showed that the public school learners mostly attribute their level of failure in language learning to the ‘behaviouristic’ methods in their classes while the private school learners attribute their apparent success to the ‘cognitive’ style of learning. Finally, the results were discussed in the context of second language acquisition. |
|
| کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
| نویسندگان مقاله |
رضا پیش قدم | reza pishghadam ferdowsi university دانشگاه فردوسی سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه فردوسی (Ferdowsi university)
آذر حسینی | azar hosseini fatemi ferdowsi university دانشگاه فردوسی سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه فردوسی (Ferdowsi university)
رجبعلی عسکرزاده طرقبه | rajabali askarzadeh torghabeh ferdowsi university دانشگاه فردوسی سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه فردوسی (Ferdowsi university)
صفورا ناوری | safoora navari ferdowsi university دانشگاه فردوسی سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه فردوسی (Ferdowsi university)
|
|
| نشانی اینترنتی |
http://ijal.khu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-3-51&slc_lang=fa&sid=en |
| فایل مقاله |
دریافت فایل مقاله |
| کد مقاله (doi) |
|
| زبان مقاله منتشر شده |
fa |
| موضوعات مقاله منتشر شده |
|
| نوع مقاله منتشر شده |
پژوهشی |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|