|
|
نظریه و عمل در برنامه درسی، جلد ۳، شماره ۶، صفحات ۵۳-۷۰
|
|
|
| عنوان فارسی |
مقایسۀ اثربخشی مدلهای طراحی آموزشی سازندهگرا (جاناسن) و سیستمی (مریل) در طراحی محیطهای یادگیری مسئلهمحور در آموزش ضمن خدمت معلمان |
|
| چکیده فارسی مقاله |
این پژوهش با هدف ارتقاء اثربخشی آموزش ضمن خدمت معلمان انجامشده است. روش مورد استفاده در آن روش شبه آزمایشی با استفاده از طرح پیشآزمون – پسآزمون با گروه گواه است.جامعۀ آماری کلیۀ دورههای ضمن خدمت معلمان شهرستان لامرد که در سال 1391 برگزار میشد، بود و بهصورت تصادفی سه دورۀ ارزشیابی توصیفی که برای معلمان ابتدایی در مهرماه 1391 برگزار میشد بهعنوان نمونۀ آماری انتخاب شد. اثربخشی دوره با سه متغیر رضایت، نگرش و میزان یادگیری فراگیران مورد ارزیابی قرار گرفت. ابزار گردآوری داده شامل پرسشنامههای رضایت و نگرش و آزمون دوره بود. روایی ابزارها از طریق روایی محتوایی و میزان پایایی با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ و روش کودر ریچاردسون محاسبه گردید. نتایج پژوهش حاکی از اثربخشی آموزش ضمن خدمت بر اثر کاربرد مسئلهمحوری سیستمی و سازندهگرا نسبت به روشهای موجود بود و همچنین اثربخشتر بودن مسئلهمحوری سازندهگرا نسبت به مسئلهمحوری سیستمی بود. |
|
| کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
| عنوان انگلیسی |
Compaison the Effectiveness of Systemic and Constructivist Instructional Design Models in Designing the Problem – Based Environment of On-the-Job Training Program for Teachers |
|
| چکیده انگلیسی مقاله |
This study aimed to raise the effectiveness of On-the-Job Training Program for teachers. It was done by using quasi experimental method. To measure variables pretest –posttest design with control group was used. The population consisted of On-the-Job Training courses for teachers from Lamerd town which were held in 2012. By using convenience sampeling method 3 samples were selected which were registered in the course of October 2012. The course effectiveness was evaluated by using three variables including satisfaction and attitude of the learners as well as amount of their learning. The data gathering tools were a satisfaction-attitude questionnaire and the Course-Test. The content validity was used as a validation tool. The reliability was measured by using Cronbach’s alpha and cooder Richardson method. The results show that On-the-Job Training course was effective in systemic and constructive problem-based environments, and the second one was more effective. |
|
| کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
| نویسندگان مقاله |
زهرا فیروزی |
مرتضی کرمی |
محمود سعیدی رضوانی |
حسین کارشکی |
|
|
| نشانی اینترنتی |
http://cstp.khu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-65-1&slc_lang=fa&sid=fa |
| فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
| کد مقاله (doi) |
|
| زبان مقاله منتشر شده |
fa |
| موضوعات مقاله منتشر شده |
تخصصی |
| نوع مقاله منتشر شده |
پژوهشی |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|