|
|
نظریه و عمل در برنامه درسی، جلد ۴، شماره ۷، صفحات ۱۹۷-۲۲۶
|
|
|
| عنوان فارسی |
تجارب دانشجومعلمان از نقش مربی در پیوند نظر و عمل در برنامه کارورزی |
|
| چکیده فارسی مقاله |
معلمان آینده، دانشجومعلمان کنونی هستند که آموزش آنان به منظور معلمی در عرصه پیوند نظر و عمل، با تمرکز بر توسعه دانش معلمی در برنامه کارورزی به عنوان جز مهمی از برنامه تربیت معلم تدوین شده است. یکی از مولفه های اثرگذار در این برنامه پیش از خدمت در مدارس، مربی است که این پژوهش در صدد مطالعه آن است. پژوهش حاضر با استفاده از روش کیفی- پدیدارشناسی و با تمرکز بر چهار شرکت کننده، از میان 22 مورد مطالعه انجام شده است . همچنین مصاحبه نیمه ساختاری با مربیان آنان صورت گرفته است. داده ها از طریق کدگذاری و مقوله بندی اشتراس و کوربین تجزیه و تحلیل شده اند. تحلیل داده ها نشان از آن دارد که مربی، نقش را گاه به صورت مربی به عنوان مقلد، گاه به شکل شریک تجارب و گاه به شکل مجموعه ای از بازاندیشی ها نشان می دهد. |
|
| کلیدواژههای فارسی مقاله |
دانشجومعلم، تربیت معلم، عمل، کارورزی، مربی |
|
| عنوان انگلیسی |
Teacher training students’ experiences of the role of Coach in linking theory and practice in practicum |
|
| چکیده انگلیسی مقاله |
Future teachers of education are Current students that focus on the development of teacher knowledge in the field of theory and practice in practicum as an important part of the teacher training program. One of the effective factors in the pre-service programs is schools coach, The study seeks it. The reserch method used in this study was qualitative method and was of phenomenological type. And focuses on four participants, among 22 cases. Participants are 91-92 students have completed 3 practicum. The data is collected through semi-structured interviews and participant observation. As well as semi-structured interviews were done with their mentors. Data through Strauss and Corbin analysis were categorized. The data shows that coach can develop their competence as the greatest intervention in the professional world, Sometimes that role as coach is show As an imitation, or as a joint exprementation and sometimes in the form of hall of mirrors. |
|
| کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
| نویسندگان مقاله |
اعظم جمشیدی توانا | azam jamshidi tavana
محمدرضا امام جمعه | mohammad reza emam jomae دانشگاه رجایی
علیرضا عصاره | ali reza assare دانشگاه رجایی
|
|
| نشانی اینترنتی |
http://cstp.khu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-714-1&slc_lang=fa&sid=fa |
| فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
| کد مقاله (doi) |
|
| زبان مقاله منتشر شده |
fa |
| موضوعات مقاله منتشر شده |
اشاعه و گسترش دانش برنامه درسی |
| نوع مقاله منتشر شده |
پژوهشی |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|